גז פלפל ואלימות בהפגנה בתל אביב, כבישים וצמתים נחסמו

אירועי מחאה נגד הרפורמה המשפטית בכל הארץ, חסימות צירים בתל אביב • המשטרה ביצעה מעצרים בירושלים: מוחים צבעו באדום את הכביש לבית המשפט העליון • יוצאי חיל הים חסמו את נמל חיפה למשך כשעתיים • מפגיני השמאל הקימו מול עיריית בני ברק מיצג של "לשכת גיוס"
חיים טוויל
כ"ג אדר התשפ"ג / 16.03.2023 12:24

“יום שיבוש” שלישי מתקיים היום (חמישי), במסגרתו מתקיימות ברחבי הארץ שורה של הפגנות, צעדות וחסימות כבישים במחאה נגד הרפורמה לחיזוק הדמוקרטיה.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

עימותים קשים התפתחו הבוקר בין מפגינים נגד הרפורמה בטיילת בתל אביב פינת ארלוזורוב, לבין תומכי הרפורמה. שלושה מוחים רוססו בגז פלפל ועוכבו על ידי המשטרה בחשד למעורבות באירוע האלימות.

במהלך מחאה בהשתתפות אלפים במרכז חורב ובצומת מת״מ בחיפה, אחד המפגינים חסם את הכביש והפריע לעבודת השוטרים במקום ומפגין נוסף תקף על פי החשד מפגין אחר. כוחות משטרה שפעלו במקום לשמירת הסדר הציבורי עצרו את החשודים – תושב חיפה בן 33 ואדם נוסף שפרטיו טרם ידועים – לחקירה בתחנת משטרת חיפה.

גם במחלף הכפר הירוק, המשטרה עצרה שני מוחים בחשד להפרת סדר.

חוקרי תחנת שדות פתחו בבדיקת נסיבות אירוע בבית יהושע, במסגרתו התקבל דיווח על רכב שעלה על אי תנועה סמוך למפגינים בצומת, ללא נפגעים. המשטרה אספה ממצאים ותזמן את בעלי הרכב בהתאם.

מפגינים בעד הרפורמה מחו בצומת עזריאלי בתל אביב. אליהו, אחד המפגינים: “אנחנו מבקשים להעביר שני מסרים – אנחנו תומכים ברפורמה, אבל המסר השני והלא פחות חשוב הוא שאנחנו אוהבים את כולם ודואגים לכולם, עם ישראל יקר לליבנו”.

מנגד, מפגינים חסמו את הירידה לנתיבי איילון בתל אביב. המשטרה העלתה מאיילון דרום מפגינים אשר ירדו צפונית להשלום.

יוצאי חיל הים חסמו את נמל חיפה למשך כשעתיים.

עשרות מפגינים נגד הרפורמה המשפטית מחו הבוקר מול בניין עיריית בני ברק. הם הקימו מיצג של “לשכת גיוס”. שוטרים התעמתו איתם בניסיון להסיר אותו. מנגד, עשרות מוחים הניחו תפילין עם תושבים מבני ברק.

במהלך הלילה תועדו מפגינים צובעים את הדרך המובילה ממגרש הרוסים לבית המשפט העליון בירושלים, בזמן שהם מתחזים לעובדי עירייה ולובשים סרבלים לבנים. המשטרה עצרה חמישה מהם בגין חשד להשחתת פני מקרקעין, והם הועברו לחקירה.

על פי החשד, חלק מהחשודים במסווה של פועלים לבושים סרבלים לבנים, עטו מסיכות על פניהם ובעזרת שימוש בכלי עבודה, ריססו לאורך הדרך קווי צבע אדום – ורוד בניגוד לחוק. אחד החשודים שנעצרו צילם את המעשה באמצעות רחפן. החשודים הועברו לחקירה בתחנת לב הבירה של מחוז ירושלים.

במשך היום צפויים ‘הפגנת אחים לנשק’ של התותחנים, עם שיירה מזכרון יעקב ועד משרד ראש הממשלה בירושלים. בנוסף, יתקיימו שיירות כלים חקלאיים בצפון הארץ ובדרומה, פעולות וצעדות סטודנטים ברחבי הארץ.

גם מספר של מיצגים, באוויר, בים וביבשה מתוכננים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות