“נתניהו ניצח, אז אתם אוכלים את הלקרדה”: מגל וכספית התקוטטו

בן כספית וינון מגל דנו הבוקר במתווה שהציג אתמול נשיא המדינה • מגל: "יאיר גולן תומך, אתה תומך, אז מה זה אומר על המתווה? אם זה מתווה פשרה, מה זה אומר עליו?"
חרדים 10
כ"ג אדר התשפ"ג / 16.03.2023 11:53

בן כספית וינון מגל דנו היום (חמישי) במתווה שהציג אתמול הנשיא יצחק הרצוג לרפורמה המשפטית.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

“אני מסתכל שוב ושוב על המתווה, אני פשוט בשוק. מה הוא חשב לעצמו? על מה האירוע? שמעתי שדרוקר אמר בגל”צ שהבין שהוא לא יכול ללכת לשני הצדדים, אז הוא החליט ללכת על הצד שייתן לו בעתיד את האפשרות להיות ראש ממשלה. אם זה הסיפור, אז זה הסיפור, זה לא הסכם פשרה. זה מתווה הזוי.

“לא יכול להיות שכשהימין בשלטון יש לו ארבעה אנשים בוועדה לבחירת שופטים, עם נציגי הציבור שישה אנשים, והוא צריך שבעה”, תקף מגל.

כספית השיב: “אתה מציג את המתווה לא נכון. אני חושב שהמתווה מצוין, גם במצב הנוכחי.  מספר נציגי נבחרי הציבור הוגדל מאוד, הווטו של השופטים לא קיים, בשונה מהיום. בגלגול הבא, לשופטים אין וטו”.

מגל המשיך לבקר את המתווה: “זה אירוע מזעזע שלא מאפשר שום דיון. כשצד אחד תומך וצד שני מתנגד, מה זה אומר? יאיר גולן תומך, אתה תומך, אז מה זה אומר על המתווה? אם זה מתווה פשרה, מה זה אומר עליו? אם כל אלה שאמרו שלא יעשו פשרה, מסכימים לו, מה זה אומר על המתווה?”

כספית קרא לעצירת החקיקה: “הייתה פה שרת משפטים מאוד מוכשרת שהצליחה למנות ארבעה שופטים שמרנים. יראו כמה השופטים היום הם מגוונים. מי שלא מקיים תהליך כזה של מהפכה משטרית בהידברות, בצורה מסודרת, בתהליך של שנה, אני אומר עזוב את מתווה העם, נעצור, נתחיל לדבר עליו ונגיע להסכמה. הלאה”.

בהמשך השניים התכתשו כהרגלם:

מגל: “אין לי כוח, אתה אדם אלים וגס רוח. אני מדבר אל אנשים כמו שאתה מדבר אליהם?”

כספית: “יותר גרוע”.

מגל:” לא רק שנתניהו ניצח, הוא ניצח עם 64 מנדטים, אז אתם אוכלים את הלקרדה וזה קשה, אז אתה סוכן כאוס, אני מציע באופן כללי שתירגע, שתה כוס מים”.

כספית: “אתה עכשיו בטח מרגיש שניצחת, שיחקת אותה. לא נתת לי להוציא משפט מהפה והטרלת את כל האירוע”.

מגל: “אתה רוצה לדבר או לחרחר? דבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות