השמאל מאמץ בחום את מתווה הרצוג: “מברכים את נשיא המדינה”

בני גנץ: "סיעת המחנה הממלכתי מקבלת את מתווה הנשיא כמקשה אחת" • יאיר לפיד: "תגובת הקואליציה למתווה היא ביזוי של מוסד הנשיאות, זלזול גמור בגודל השעה"
אריה ריבקינד
כ"ג אדר התשפ"ג / 15.03.2023 22:10

סיעות האופוזיציה ומובילי המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט הגיבו על מתווה הנשיא שהוצג הערב (רביעי) על ידי יצחק הרצוג.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

מהמחנה הממלכתי נמסר בתגובה: “אנו מברכים את נשיא המדינה על המאמץ העילאי שהקדיש למען אחדות עם ישראל, ומניעת המשבר החוקתי, ומלחמת אחים שעלולה לפרוץ ביננו. סיעת המחנה הממלכתי מקבלת את מתווה הנשיא כמקשה אחת, כבסיס לחקיקה במקום מתווה החקיקה המסוכן הקיים.

“אני קורא לנתניהו ולכלל הגורמים במערכת הפוליטית לנהוג באחריות, בשעה גורלית זו, לאמץ את המתווה, ולהתחיל בקידומו באופן מיידי”.

ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד: “מברך את נשיא המדינה על מתווה העם. מדינת ישראל נקרעת לגזרים ועלינו לעשות כל מאמץ כדי למנוע התפוררות כלכלית, בטחונית וחברתית שפוגעת אנושות בחוסן הלאומי.

“עלינו לגשת למתווה הנשיא מתוך כבוד למעמד, לרצינות שבה נכתב ולערכים העומדים בבסיסו.

“תגובת הקואליציה למתווה היא ביזוי של מוסד הנשיאות, זלזול גמור בגודל השעה, ומחיקת הרעיון שאנחנו עם אחד. כל עוד ממשיכה הקואליציה בדהירת החקיקה הקיצונית והדורסנית, הסכנה לדמוקרטיה הישראלית לא חלפה ונמשיך להיאבק על ישראל יהודית, דמוקרטית, ליברלית וחזקה.״

מובילי המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט הגיבו: “מעריכים את הנשיא הרצוג על מאמציו הכנים למנוע קרע בעם. במקום לגנוז ולעצור את חוקי הדיקטטורה, הממשלה ממשיכה גם היום, לדהור לעבר הפיכה משטרית ולחוקק את חוקי הדיקטטורה המסוכנים.

“אם פניה של הממשלה היו להסכמות רחבות שיחזקו את הדמוקרטיה הישראלית, היה עליה להוביל כניסה להדברות ללא הגבלת זמן וללא אקדח החקיקה על השולחן. לצערנו, הם הוכיחו שוב שפניהם לדיקטטורה ולא לדאגה לשלמות העם”.

יו”ר העבודה, ח”כ מרב מיכאלי: “מברכת את חברי, נשיא המדינה, שהבהיר שחוקי היסוד שלנו צריכים להתבסס על מגילת העצמאות וערכיה, ושההגנה על זכויות אדם הן בסיס מהותי לכל הסדר חוקתי ושמירה על הדמוקרטיה.

“לצערי, זכויות אדם ודמוקרטיה הן הדבר האחרון שמעניין את קואליצית נתניהו לוין רוטמן. מבחינתם, כפי שאמר רוטמן, זה רק מאבק על כח.

“הדחייה האלימה והמזלזלת של הקואליציה מלמדת שוב שהרצון של נתניהו, רוטמן והקואליציה היא לא ברפורמה משפטית אלא בהפיכה משטרית. נמשיך להיאבק בהפיכה ההרסנית הזאת בכל העוצמה ובכל הכוח. עד שננצח”.

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן:  “אני מברך את הנשיא על המאמץ הכביר שהוא השקיע על מנת למנוע את המשך הקרע בעם ישראל. מתווה הנשיא מהווה בסיס אמיתי לשיח כנה בין כל הצדדים.

“אני סבור שהתוצאה הסופית של מתווה הנשיא והדיונים שיתקיימו בכנסת, חייבת להיות חוקה ובית משפט לחוקה. כמו כן, אני בטוח שבכדי להתגבר על הוויכוח שקורע את החברה הישראלית, חובה עלינו להסדיר במסגרת הליך החקיקה את נושא הגיוס והשיוויון בנטל באופן גורף.

“ברגע שהקואליציה תעצור את הדהירה לחקיקה הנוכחית, אנו נצטרף למו״מ מהיר על בסיס המתווה שהוצג”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חחחחחחחחחח
    15/03/2023 23:09
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מאמצים את מתווה נציג השמאל
    שנקרא נשיא המדינה