ועדת הכספים אישרה: כבר לא צריך לדווח על תרומות לצורך החזרי מס

במקום שהציבור יאלץ לדווח על התרומות שתרם כדי לממש את זכויות המס, יהיו אלו העמותות שיעבירו את הדיווח על התרומות ישירות למס הכנסה • יוזם ההצעה, ח"כ אליהו ברוכי: "גם האזרח יקבל את ההחזר שמגיע לו וגם העמותות עצמן ייהנו מזה - כי התרומות יגדלו"
אריה ריבקינד
כ"ב אדר התשפ"ג / 15.03.2023 15:49

אתם שומרים במשך שנה שלמה קבלות על תרומות לצורך מימוש החזרי מס? הבשורה הזאת היא בשבילכם.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

בדיון שהתקיים בוועדת הכספים בראשות ח”כ משה גפני, עלתה לדיון הצעתו של חבר הכנסת אליהו ברוכי, לפיה, במקום שהציבור יאלץ לדווח על התרומות שתרם כדי לממש את זכויות המס, יהיו אלו העמותות שיעבירו את הדיווח על התרומות ישירות למס הכנסה.

“זיכוי מס בגין תרומה לגוף שיש לו סעיף 46, מחייב להגיש בסוף השנה ערימת דפים וקבלות לרשויות המיסים”, אמר ברוכי בפתח הדיון. “היות והעמותות ממילא מחזיקות במידע על התורמים ועל סכומי התרומה, אם הן עצמן יעשו זאת, אין ספק שגם האזרח יקבל את ההחזר שמגיע לו וגם העמותות עצמן ייהנו מזה – כי התרומות יגדלו”.

נציגי רשויות המס שנכחו בדיון הסכימו מיידית להצעה והבטיחו ליו”ר הוועדה  לגבש לוחות זמנים לשינוי המצב הקיים, ולהקמת מערך דיווח דיגיטלי עבור העמותות.

גפני הודה לרשויות המס על ההסכמה – מה שמייתר את הצורך בהליך חקיקה, וביקש מהם שגיבוש לוחות הזמנים והעלויות הדרושות, ייעשו עוד לפני אישור תקציב המדינה הקרוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות