אפליית הספרדיות בירושלים: למה 10 תלמידות יושבות בבית חצי שנה?

שיבוצן של 10 תלמידות חרדיות טרם הוסדר מתחילת השנה, לאחר שעיריית ירושלים ומשרד החינוך הכריחו אותן ללמוד בסמינר ספרדי חדש • בית המשפט קבע שהתנהלות העירייה ומשרד החינוך בהליך שיבוצן של הבנות היה פגום
חרדים 10
כ"ב אדר התשפ"ג / 15.03.2023 15:26

10 תלמידות חרדיות ירושלמיות, שעלו לכיתה ט’ יושבות בבית מתחילת השנה, מבלי ששיבוצן הוסדר. זאת לאחר שעיריית ירושלים ומשרד החינוך התנהלו באופן לא תקין בהליך השיבוץ והכריחו אותן ללמוד בסמינר ספרדי חדש, אף שמדובר בתלמידות מצטיינות.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

לפי הדיווח היום (רביעי) של איתי שיקמן ברשת ב’, מדובר בסמינר ‘הכתר’ שנפתח בירושלים, ומטרת העירייה הייתה למלא אותו בתלמידות ספרדיות.

בין היתר, נטען בפני ההורים, כי שיבוצן של הבנות לסמינר ‘הכתר’ נעשה כי הסמינר הוא בעל איכות ורמה לימודית גבוהה ובהתאם לרמתן הגבוהה. אלא שמדובר במוסד חדש שלא ניתן להוכיח טענה זו.

סמינרים אשכנזים, שהתאימו ברמה הלימודית לבנות המצטיינות, סרבו לקבל את הבנות לריאיון, בהנחיית העירייה.

משפחות התלמידות עתרו לביהמ”ש המחוזי בירושלים, שקבע כי התנהלות העירייה ומשרד החינוך בהליך שיבוצן של הבנות היה פגום.

“ניכר כי הדבר היחיד שעמד לנגד עיני הגורם המחליט הוא סמינר ‘הכתר’ והרצון למלא את שרותיו”, נכתב בפסק הדין. “אם אמנם יימצא כי הן עומדות ברמה של התלמידות אשר שובצו אל הסמינרים המשיבים, תפעל העירייה לשיבוצן באותם סמינרים”.

אלא שמאז הפסיקה התלמידות, על אף רמתן הגבוהה, לא שובצו בהתאם בסמינרים המבוקשים, ובימים האחרונים עתרו המשפחות של הילדות לבג”ץ.

תגובת העירייה: “במקרה המדובר, קבוצת הורים לבנות עתרו לבית המשפט עקב סירובן להשתבץ בסמינר הכתר. בעקבות כך, העירייה השקיעה מאמץ רב על מנת לשבץ את הבנות במקומות אחרים לשביעות רצונן. ואכן, מתוך 11 התלמידות, 3 כבר השתלבו במוסדות חינוך. תלמידה נוספת אינה תושבת ירושלים ולכן נותרו 7 תלמידות שנמצאות בטיפול אגף החינוך החרדי בעיריית ירושלים.

“בפני הבנות עומדת האפשרות ללמוד במקומות נוספים אליהן שובצו: בנות אלישיב, נתיב החינוך, סמינר נתיב וסמינר עלי באר. עיריית ירושלים נהגה על פי הוראת בית המשפט, שהורה לנסות ולבדוק אלטרנטיבות נוספות – כפי שאכן נעשה”.

ממשרד החינוך נמסר כי הדיון בערעור על שיבוצי התלמידות ברשות מצוי בשלבים מתקדמים, אך טרם התקבלה החלטה סופית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות