הפרשה הביטחונית או הרפורמה? נתניהו קיצר ביום את ביקורו בברלין

ראש הממשלה קיצר את ביקורו המדיני  בברלין - ויחזור לישראל כבר מחר בערב • גם המראתו של נתניהו לברלין מתעכבת • בישראל נערכים לפרסום פרטי הפרשה הביטחונית המאופלת • מגעים קדחתניים להסכמות על הרפורמה
אריה ריבקינד
כ"ב אדר התשפ"ג / 15.03.2023 14:53

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיצר ביום את ביקורו המדיני  בברלין – ויחזור לישראל כבר מחר.

ראש הממשלה היה אמור לשוב לישראל ביום שישי בבוקר, אך היום (רביעי) בצהרים מסרה לשכתו כי יעזוב את ברלין כבר מחר בערב.

הסיבה לקיצור הביקור לא נמסרה, אך נראה כי המגעים המתקדמים על פשרה בסוגיית הרפורמה המשפטית והפרשיה הביטחונית המאופלת הובילו לקיצור הביקור.

גם המראתו של נתניהו לברלין מתעכבת – ונדחתה לשעה 17:00.

לשכת רה”מ הודיעה בצהרים, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים לפני זמן קצר התייעצות ביטחונית עם שר הביטחון יואב גלנט. ראש הממשלה נתניהו עוקב ומעודכן בימים האחרונים בהתפתחויות הביטחוניות יחד עם צמרת הביטחון.

אתמול הודיעה לשכת שר הביטחון, כי השר יואב גלנט קיים מספר הערכות מצב עם צמרת מערכת הביטחון בעקבות האירועים הביטחוניים בימים האחרונים, בהם בין היתר הפיגוע סמוך לצומת מגידו בו נפצע באורח קשה שרף אלדין, צעיר בן 21, המאושפז במחלקה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי בקריה הרפואית רמב”ם.

בצבא שוקלים להתיר לפרסום חלק מהפרטים על הפרשה הביטחונית בצפון.

נתניהו ימריא לביקור מדיני בבירת גרמניה, שם ייפגש עם הקנצלר אולף שולץ. זו פגישתם הראשונה של השניים בתפקידם הנוכחי, והיא ביטוי ליחסים המיוחדים בין ישראל לגרמניה ולשיתוף הפעולה במגוון תחומים.

שני המנהיגים צפויים לדון במגוון סוגיות מדיניות וביטחוניות, ובראשן הסוגייה האירנית וההתפתחויות בזירה האזורית. נתניהו ידגיש את הצורך לבלום את איראן מהשגת נשק גרעיני.

כמו כן, ייפגש ראש הממשלה נתניהו עם נשיא גרמניה פרנק-ואלטר שטיינמאייר.

הביקור בברלין ייפתח בטקס זיכרון לקורבנות השואה ברציף 17, בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו וקנצלר גרמניה שולץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות