איך בוחרים קרן פנסיה וקרן השתלמות?

רוצים להתחיל להשקיע בקרנות פנסיה והשתלמות, וצריכים קצת מידע מאיפה להתחיל? קבלו מגוון היבטים חשובים, יתרונות וגם – מה הישראלים בוחרים יותר
תוכן שיווקי
כ"ב אדר התשפ"ג / 15.03.2023 13:54

בשורות הבאות נדבר על נושא פיננסי חשוב לכולנו. רוצים להתחיל להשקיע בקרנות פנסיה והשתלמות, וצריכים קצת מידע מאיפה להתחיל? קבלו מגוון היבטים חשובים, יתרונות וגם – מה הישראלים בוחרים יותר.

היתרונות של קרנות השתלמות

נתחיל עם כמה יתרונות של קרן השתלמות על פני קרן פנסיה רגילה. ישראלים רבים לא מוכנים לוותר בשום פנים ואופן על קרן השתלמות משום שלעיתים מהווה חיסכון לטווח לא ארוך מדי. חיסכון להשתלמות מאפשר לכם למשוך את הכסף בתוך 3 שנים לצורך השתלמות או אחרי 6 שנים, לכל מטרה. זאת אומרת שזה פתרון להשקעה לטווח הבינוני ויכולים למנף את ההשקעה הזו בהתאם לצורך שלכם.

יתרונות חשובים של קרנות פנסיה

חסר לכם ידע על הפנסיה? שימו לב לכמה יתרונות חשובים. אלה קרנות שיכולות להבטיח את העתיד הפיננסי שלכם. ככל שמתחילים להפקיד בגיל יותר צעיר, כך צוברים יותר וותק ויותר כסף. יתרון משמעותי הוא שגם אם עוברים בין עבודות, אפשר לומר למעסיק שימשיך להפקיד לקרן הקיימת שכבר פתחתם. חוץ זה, אם המליצו לכם על קרן השתלמות חדשה ויותר משתלמת, יש אפשרות לנייד את הכסף (כלומר לעבור מקרן אחת לקרן אחרת). לשכירים – הטבה חשובה נשענת על כך שהמעסיק מפקיד כסף נוסף על ההפקדות שלכם. יתרון לעצמאים – הפקדות לקרן הן הוצאה מוכרת שגם נותנת הטבת מס.

הזכות שלכם לבחור

יש הרבה דרכים שיכולות לעזור לכם בבחירת קרן השתלמות. מבלי להיכנס לעומק של המושגים הפיננסיים, רק נזכיר שתשואה היא הרווח של הקרן בכל שנה. מכיוון שיש אפשרות לבחור לאן להפקיד ומתי לשנות, תוכלו לבדוק אונליין מה התשואה של הקרן שבחרתם ומה התשואה של קרנות אחרות. אם מצאתם קרן שנותנת יותר רווח לאורך זמן, תוכלו לבקש לעבור אליה.

אבל חשוב לזכור שאין דבר כזה קרן השתלמות מועדפת בכל המדדים. אם אתם לא מבינים בזה יותר מדי, עדיין חשוב לדעת שיש קרנות סולידיות ויש קרנות יותר מסוכנות. אם אתם מעדיפים להתרחק מסיכון, בקשו להצטרף לקרן סולידית. אם אתם לא חוששים יותר מדי מתנודות, תוכלו לבחור קרן שהיא פחות סולידית או אפילו מאוד מנייתית. והכי חשוב לזכור, אם אתם לא מבינים מספיק במושגים הללו, תמיד יש לכם אפשרות להתייעץ עם איש מקצוע שיסביר הכל יותר באריכות.

מה הישראלים מעדיפים?

קשה לומר בדיוק מה הישראלים מעדיפים, שכן אלה לא נתונים שכל אחד מספר ומשתף. אבל כן ניתן לומר בהכללה, שרוב האנשים שאין להם רקע פיננסי או שלא מתייעצים עם סוכן או יועץ, נשארים במסלולי השקעה שנקראים מסלולים כלליים. בגדול, הן בקרנות ההשתלמות והן בקרנות הפנסיה, ישנם מסלולים כלליים שמהווים סוג של ברירת מחדל. אלה לא המסלולים המנייתיים (כלומר לא תנודתיים יותר מדי). וכאמור, למי שרוצה לבחור אפשרות אחרת, תמיד יש אפשרות להתייעץ עם איש מקצוע ולבדוק פרסומים של תשואות.

אז לסיכום, קרנות פנסיה וקרנות השתלמות הם מוצרים פיננסיים, מעין תוכניות חיסכון לפרקי זמן בינוניים או ארוכים. לטווח זמן קצר – בינוני, קרנות להשתלמות הן הפתרון. לטוח זמן ארוך ולקראת גיל הפנסיה – קרנות פנסיה הן הפתרון החשוב ולעיתים ההכרחי. הקרנות הללו משלמות קצבה חודשית, לאנשים שכבר עברו את גיל העבודה ויצאו לפנסיה. לעומת זאת, קרנות ההשתלמות לא משלמות קצבה וברגע שהן נזילות, אפשר למשוך את הסכום שרוצים, לכל מטרה באשר היא.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות