מרגי: תוספת 15 מיליון ש”ח לתמיכה במזון לחג הפסח לקשות יום

36,000 משפחות יקבלו סיוע בסך 800 שקלים במסגרת המיזם ל'ביטחון תזונתי' של משרד הרווחה • "ההזדמנות לדאוג לכך שאותן משפחות מוחלשות יוכלו לחגוג את חג הפסח בצורה מכובדת"
אריה ריבקינד
כ"ב אדר התשפ"ג / 15.03.2023 16:58

שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי, החליט היום (רביעי) להגדיל את תקציב הסיוע למשפחות מוחלשות לקראת חג הפסח ב-15 מיליון שקלים.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

בעקבות המהלך:

• 36,000 משפחות יקבלו סיוע בסך 800 שקלים במסגרת המיזם ל’ביטחון תזונתי’ של משרד הרווחה, בכך ייהנו המשפחות מתוספת של 300 שקלים מסכום הסיוע שמקבלות מידי חודש ב    משך השנה, המורכב מ-350 שקלים בכרטיס מגנטי נטען וסל פירות וירקות בשווי 150 שקלים. סך התוספת – 10 מיליון שקלים.

• תוספת בסך 5 מיליון שקלים בתקציב התמיכה בעמותות המזון המחלקות סלי ‘קמחא דפסחא’. סך התמיכה השנה יעמוד על 15 מיליון שקלים, גידול של 50% משנים קודמות.

שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי: “אני שמח שהצלחנו לגייס תוספת משמעותית של 15 מיליון שקלים לתקציב הסיוע עבור משפחות מוחלשות לחג הפסח. התוספת תסייע לאותן משפחות הנאנקות תחת הנטל הכבד של יוקר המחיה במשך כל השנה ובפרט לקראת חג הפסח בו ההוצאות הן גדולות.

“עם כניסתי לתפקיד התחייבתי כי נפעל למיגור העוני ונסייע לשכבות החלשות, חג הפסח זו ההזדמנות לדאוג לכך שאותן משפחות מוחלשות יוכלו לחגוג את חג הפסח בצורה מכובדת”.

בתוך כך, הוועדה לצמצום פערים חברתיים בפריפריה קיימה הבוקר דיון בנושא היערכות העמותות וארגוני המזון לקראת חג הפסח.

בדיון השתתף שר הרווחה יעקב מרגי, שבישר כי במענה לבקשת יו”ר הוועדה ח”כ אברהם בצלאל, יתווספו השנה 5 מיליון שקלים לתקציב ‘קמחא דפסחא’, שניתן לעמותות לצורך חלוקת סלי מזון לחג הפסח

בנוסף בישר כי הנחה את מ”מ מנכ”ל המשרד ינון אהרוני לבחון מתן תוספת של 300 שקלים לקראת החג, לכל כרטיס מזון שניתן לכ-36 אלף משפחות בכל חודש במסגרת המיזם לביטחון תזונתי.

בהמשך הדיון עדכן אהרוני כי התקבל אישור למהלך, שעלותו כ-10 מיליון שקלים  נוספים.

בהתייחס לבשורה אמר השר מרגי: “ההוצאות לקראת חג הפסח הן רבות ועם ישראל ידוע במנהגי החסד לקראת החג. אין כמעט מקום שבו לא נעשות יוזמות כאלה ואחרות, חלקן עם השתתפות מוסדית וחלקן לא. אנחנו נותנים מהצד שלנו את התוספת הזאת עבור המשפחות ובכדי לומר לארגונים – מדובר בדמי רצינות, זה לא בא להחליף אתכם, אלא לומר לכם ישר כוח, להראות שהמדינה מעריכה ומוקירה את מה שאתם עושים”.

ח”כ אברהם בצלאל בירך את השר מרגי על התוספת ואת ארגוני החסד על עבודתם: “עולם חסד יבנה. זה ממשיך תמיד ולא פוסק מאיתנו. עוד מילדותי פעלתי והתנדבתי בארגוני חסד וכשאני רואה את הארגונים שעושים רבות כל כך למען המשפחות הנזקקות אין לי אלא לומר לכם תודה”.

בהמשך הדיון קרא ח”כ בצלאל למשרד הרווחה לבחון את הבקשות שעלו מהארגונים לאפשר להם להזדכות על מע”מ שהם משלמים בעת רכישת מזון לצורך חלוקה ולהקל על הביורוקרטיה עמה הם נאלצים להתמודד בעת הגשת בקשות לתמיכה מהמדינה.

מאיר כהן, לשעבר שר הרווחה אמר בדיון: “ערבות הדדית זה טוב והעמותות הן הנשמה היתרה שעושה עבודה חשובה מאין כמוה, אבל בביטחון התזונתי המדינה חייבת להיכנס. ניתן לכך עוד 250 מיליון בתקציב לכך וישר כוח לכל העוסקים במלאכה. אני אמנם היום באופוזיציה בלוחמת אבל בנקודה הזאת אני שותף מלא שלכם, אעזור בכל מה שצריך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות