השרה דיסטל: “אני גבלס? זה המשפחות שלכם שנשרפו שם!”

שרת ההסברה תקפה את ההשוואה שעושים באופוזיציה בינה לבין שר התעמולה הנאצי: "לי אתם קוראים שרת התעמולה? כל יום, גבלס פה וגבלס ושם. נאצים כמו נצנצים, היטלר על הקילו. אני כבר לא מזדעזעת מזה" • אחר כך סיפרה: "הנאום הזה בא לי בהפתעה. זה פשוט פרץ ממני החוצה"
אריה ריבקינד
כ"ב אדר התשפ"ג / 15.03.2023 11:58

שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן נאמה במליאת הכנסת ותקפה, על רקע המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט, בחריפות את האופוזיציה – שמוזילה את השואה, לטענתה, ועל כך שמשווים אותה לגבלס, שר התעמולה של המפלגה הנאצית.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

בכנס במליאה לציון “היום הלאומי למדע” עלתה אטבריאן לדוכן ואמרה: “לי אתם קוראים אתם שרת התעמולה? כל יום, גבלס פה וגבלס ושם. נאצים כמו נצנצים, היטלר על הקילו“.

לדברי דיבטל-אטבריאן, זה כבר לא מזעזע אותה: “שנים שמרתי על זיכרון השואה, אני כבר לא מזדעזעת מזה. זה המשפחות שלכם שנשרפו שם!”

השרה המשיכה וקבעה כי חברי האופוזיציה “מסיתים אח כנגד רעהו”, וציינה שהשוואתה לגבלס משמעותה שגם גבלס לא עשה דברים חמורים במיוחד.

“מילא אני גרועה כמו גבלס, אבל הצד השני של המשוואה הוא שגבלס גרוע כמוני. ומה זה אומר? שהשואה הייתה מדפסת, מרפסת ופרס ספיר פעמיים. זה חטאו? זה חטאם של הנאצים?”

בטוויטר הסבירה את נאומה: “הנאום הזה בא לי בהפתעה, לא תוכננתי לנאום היום, סתם החלפתי שר אחר במליאה וכשנקראתי לנאום במקומו לא היה לי מושג על מה אני הולכת לדבר. אבל אז, מול המיקרופון, זה פשוט פרץ ממני החוצה”.

הנאום המלא:

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יש באפוזציה
    15/03/2023 12:30
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כאלה שנשרפו משחותיהם ויש שמשפחותיהם…

  2. יש גבול
    15/03/2023 13:35
    ירושלמי
  3. ההשוואות בין גרמנים ימ”ש ליהודים כבר נמאסו לחלוטין ועברו כל גבול