פרשה מאופלת: גלנט קיים הערכת מצב ו”הוצגו ממצאים ראשוניים”

קיים במהלך היממה האחרונה מספר הערכות מצב בעקבות "אירועים ביטחוניים" • בלשכת השר לא ציינו באילו אירועים מדובר, אך נכתב: 'הנחה להמשיך במאמצים להבטחת שגרת החיים של אזרחי ישראל'' ארגון טרור חדש - 'כוחות הגליל - הזאבים הבודדים' - נטל אחריות לפיגוע המטען בצומת מגידו
חיים טוויל
כ"א אדר התשפ"ג / 14.03.2023 19:18

בעקבות פיצוץ מטען אתמול בצומת מגידו, שבו צעיר בן 21 נפצע קשה, מדינת ישראל העבירה מסרים לשורת ארגוני טרור במזרח התיכון והזהירה אותם: “אל תנצלו את ה’חולשה’ סביב המהפכה המשפטית – כדי לבצע פיגועים בשטח ישראל. התגובה על ניסיונותיכם לפגע תהיה לא פרופורציונלית”.

שר הביטחון, יואב גלנט, קיים במהלך היממה האחרונה מספר הערכות מצב בעקבות מה שכונה בהודעת לשכתו “אירועים ביטחוניים”.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

בהודעה המסתורית שפרסמה הערב (שלישי) שכתו של גלנט לא צוינו באילו אירועים מדובר – אך נכתב: “בהערכות המצב השתתפו: הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב״כ רונן בר, ראש אמ״ץ האלוף עודד בסיוק, ראש אמ״ן האלוף אהרון חליוה ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

“גורמי הביטחון השונים הציגו לשר גלנט ממצאים ראשוניים מחקירת האירועים. שר הביטחון הנחה להמשיך במאמצים להבטחת שגרת החיים של אזרחי ישראל”.

בשב”כ מגדירים את פיצוץ המטען במגידו כאירוע טרור בעל מאפיינים מעט שונים, שיכולים להוביל להשלכות חמורות. לפי דיווח בחדשות 12, במערכת הביטחון מוטרדים מאוד מאירוע הטרור הזה, ומזהים מגמת עלייה בניסיונות לבצע פיגועי מטענים.

בבית החולים רמב”ם עדכנו בצהריים כי מוסיף להיות קשה מצבו של הצעיר בן ה-21, תושב סאלם, שנפצע אתמול בפיגוע מטען שהתפוצץ בצומת מגידו בכביש 65.

הצעיר מאושפז בטיפול נמרץ נוירו-כירורגי ברמב”ם. מנהלת היחידה לטיפול נמרץ נוירו כירורגי, ד”ר ג’ניה מחאמיד, מסרה כי הצעיר מורדם ומונשם, וכי מצבו מוגדר קשה, אך יציב. הוא סובל מפגיעת ראש קשה, מספר שברים ופגיעת רסיסים שונים בחלקי גופו.

ארגון שאינו מוכר בשם ‘כוחות הגליל – הזאבים הבודדים’, נטל אחריות רשמית לביצוע פיגוע המטען בצומת מגידו. בהודעה שפרסם הארגון נכתב: “אחד מהזאבים הבודדים שלנו הצליח היום (13 במרץ) להניח מטען נפץ שיוצר בידי הזאבים שלנו בצומת מגידו בקרבת דרך עפולה בצפון פלסטין הכבושה. המטען פוצץ בקרבת אחד ממכוניות הקולוניאליסטים וגרם לפציעה של קולוניאליסט ולהשבתת המכונית באופן מלא. הזאבים שלנו נסוגו מהמקום בשלום ובביטחון”.

ההודעה הסתיימה בפנייה לאללה לסייע למימוש פעולות הנקמה ובאמירה: “זו מהפכה עד לשחרור פלסטין, כל פלסטין”.

בסרטון וידאו קצר של ‘כוחות הגליל – הזאבים הבודדים’ נראו שלושה חמושים ברובי סער קלצ’ניקוב ופגז ומאחוריהם דגל של הארגון.

בהודעות נוספות שפרסמה הקבוצה נאמר: “בקרוב תיראו את חלקי הגוף של המתנחלים עפים באוויר, הלהבה של המאבק שלנו לא תיכבה. הלהבה של חווארה היא אש שתשרוף כל מתנחל גוזל” ו”התחלנו במטעני נפץ והיום הכנו את המכוניות. כל היעדים שלכם מהווים מטרה לתקיפה. בדם בדם. האש באש והשהיד שווה עשרה מכם. הזאבים הבודדים”.

בנוסף שיגרה הקבוצה מסר מאיים ישירות על ראש הממשלה בנימין נתניהו, בני משפחתו ותומכיו. תחת התמונה של נתניהו, אישתו שרה ובנו יאיר עליה נכתב: “היעד הבא” פרסמה הקבוצה את המסר הבא: “בנימין נתניהו, הו איטר יד השמאל והדמנטי, חצית את הקווים האדומים ברצח בני עמנו הפלסטיני, ואשר על כן הגיעה העת שתהיה מטרה ודאית לזאב שלנו, והמוות שלך קרוב מאוד, ובנך יאיר, וכסופת השיער שרה, והבאים בביתך בירושלים ובתל אביב. צפה למשתיק הקול. כוחות הגליל, הזאבים הבודדים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות