‘גם את מעט הגינות שיש לילדי בני ברק אתם גוזלים? זה שוד!’

ישיבת מועצה סוערת בבני ברק: חבר המועצה יעקב וידר דרש לדעת האם קיימת התעלמות מכוונת של העירייה משוד קרקעות ציבוריות על ידי מקורבים • "במקום שהם ישמשו את התושבים, הם נחטפו בידי עסקנים רקובים תאבי בצע" • ראש העיר: "אף אחד לא לוקח איתו הביתה מגרשים"
אריה ריבקינד
כ"א אדר התשפ"ג / 14.03.2023 16:58

בישיבת מועצה שהתקיימה השבוע בבני ברק, טען יעקב וידר, חבר המועצה ויו”ר סיעת הליכוד, כי בעיר מתקיים “שוד קרקעות”.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

וידר טען: “בתקופה האחרונה יש אין סוף תלונות על שוד קרקעות מהציבור באין מפריע, שנדמה שמתבצעות תוך עצימת עין רקובה של העירייה. גם את מעט הגינות והשטחים הירוקים שיש לילדי בני ברק – מבקשים לגזול מהם?“

וידר הוסיף ותקף את התנהלות העירייה ושאל: “באיזה חלק בתורה, בהלכה או ביהדות כתוב שמותר לגזול מיהודים? אתם הרי מתיימרים להציג עצמכם כנציגי הרבנים. אז תראו לי רב, דיין או פוסק הלכה אחד שמתיר לעשות את זה?”

ראש העירייה, אברהם רובינשטיין, התעמת עם חבר המועצה וניסה להשתיק אותו, בטענה שהוא רק משמיץ.

בנאומו בפני מליאת המועצה אמר וידר: “מעט מאוד שטחים ירוקים קיימים בבני ברק, מעט מאוד שטחים בהם אמורים להיות גינות, קצת ירק וירוק, מתקני משחקים וספסלים לילדים וגם למבוגרים, אלו שטחים ששייכים לציבור ואמורים לשרת אך ורק אותו.

בדקתי – גם במדד הזה אנחנו מובילים לרע, אנחנו העיר עם מספר השטחים הירוקים מהנמוכים ביותר בישראל. והנה, בתקופה האחרונה מתקיים פה שוד קרקעות ירוקות מהציבור באין מפריע, שנדמה שקוראת תוך עצימת עין מושחתת ורקובה של העירייה.

יש עדויות שזה נעשה בשיתוף פעולה עם גורמים בכירים בעירייה, לי אין דרך לבדוק האם הדברים נכונים או לא ולכן הפניתי את המתלוננים לגורמי האכיפה. אני מקווה שתפתח חקירה מקיפה, ומי שהיה שותף לפשע הזה ישלח לשנים רבות בכלא.

שתבינו – אלו שטחים בודדים שיש לילדי בני ברק לשחק בהם, אלו שטחים מועטים מאוד שיש למבוגרים, לנשים ולקשישים, לשבת בהם על ספסל ולשאוף מעט אוויר, באיזו עזות מצח אתם מאפשרים לשדוד מהציבור את המעט הזה? באיזו חוצפה ועזות מצח?

באיזו עוד עירייה מתוקנת עסקן מקורב יכול לשלוח טרקטור באמצע היום, לעקור גינה ולהניח עליה קראוונים לשימוש עצמי? באיזו עוד עירייה – זה יקרה והעירייה לא תעשה כלום בכדי לעצור את הגזל? למה? כי זה שייך למקורבים? כי זה שייך אולי לבני משפחה?

תגידו לי – באיזה חלק בתורה בהלכה או ביהדות כתוב שמותר לגזול לשדוד ולתעמר ביהודים כשרים? אתם הרי מתיימרים להציג עצמכם כנציגי הרבנים. כך אתם טוענים בלי הפסקה. אז תראו לי רב, דיין או פוסק שמתיר לכם לעשות את זה?

תראו לי אחד! תראו לי רב אחד שמתיר לכם לשדוד קרקעות מהציבור ולהשתמש בכספי הציבור למטרות פסולות ואישיות. תראו לי אחד בלבד!

הכסף של תושבי בני ברק, הנכסים של תושבי בני ברק – וגם העירייה של תושבי בני ברק, אינם הפקר!

במקום שהם ישמשו את התושבים, הם נחטפו בידי עסקנים רקובים תאבי בצע שמעניין אותם אך ורק דאגה לעצמם. גם אם אהיה היחידי שמייצג פה את הציבור ולא את העסקנים – אמשיך לעשות זאת בגאון וללא מורא, אעשה הכל כדי למנוע מכם לפגוע בתושבי בני ברק, בכספם וברכושם!”.

ראש העיר, אברהם רובינשטיין הגיב: אף אחד לא לוקח איתו הביתה מגרשים.

וידר: מה אתה אומר… מה אתה אומר…

רובינשטיין: אני ביקשתי ממך לא להתערב.

וידר: אותנו אל תרמה, תרמה את עצמך, לא אותנו.

רובינשטיין: ביקשתי ממך לא להתערב.

וידר: כל תושב בני ברק שהגיש בקשה להקצאה קיבל יחס שווה? או רק מקורבים?

על סמך מה אתה קובע את הקביעה הזאת. לפחות תהיה בשקט, אל תגיד כלום.

רובינשטיין: ביקשתי ממך לא להתערב. אני שומע את ההשמצות שלך כבר ארבע וחצי שנים.

וידר: אלו לא השמצות, אלא ביקורת.  אתה תקשיב לתושבים. אני יודע, אתה התרגלת 30 שנה לא לשמוע את התושבים בחוץ,  פה כולם דיברו רק “כפי שהורו להם”. עכשיו תתרגל לשמוע את תושבי בני ברק. כן, תתרגל לשמוע אותם.

רובינשטיין: אני לא רוצה…

וידר: תתרגל, קשה כן, אני יודע שזה קשה. תתרגל לשמוע אותם.

בתום הדיון הסוער התבקשו חברי המועצה לאשר הקצאות של קרקעות ציבוריות בעיר בשווי מאות מליוני שקלים.

בהחלטה תמכו כל חברי המועצה מלבד יעקב וידר שהתנגד, וטען כי היא לא חוקית.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    וידר
    14/03/2023 20:26
    שלמה
  1. הוא צודק במאה אחוז אנשי ש”ס שותקים כמו דגים למה כי מאימים עלהם אים תדברו נדאג להוציא את הילדים שלכם מין הישיבות חרדים אמר שאולזון חיים בעולמם של החרדים טוב שהמדינה עים החסרונות בידיים שלהם החילונים אים היהיה בדי החרדים שיחתות ושחיתות באישור הרבנים

  2. עיריית חילול ה. הקב.ה ישלם לכם
    15/03/2023 13:01
    טוויטו
  3. כפלי כפליים הרוע שלכם