בג”ץ לשר בן גביר: רוצה ייצוג עצמי? ‘עליך לפנות תחילה ליועמ”שית’

השר לביטחון לאומי פנה לבג"ץ בבקשה לקבל היתר לייצג את עצמו משפטית - אך נדחה • "עליך לפנות תחילה ליועצת המשפטית לממשלה"
אריה ריבקינד
כ"א אדר התשפ"ג / 14.03.2023 14:06

בית המשפט העליון דחה היום (שלישי) את בקשת השר בן גביר שלא להיות מיוצג משפטית על ידי היועמ”שית ברהב-מיארה, אלא לייצג את עצמו.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

“עליך לפנות תחילה ליועצת המשפטית לממשלה כמקובל”, נקבע בהחלטת בג”ץ.

השר לביטחון לאומי פנה לבג”ץ בבקשה לקבל היתר לייצג את עצמו ובכך לעקוף את היועמ”שית, בעתירה נגד התיקון לחוק פקודת המשטרה.

אתמול היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, כתבה לבן גביר כי היא מבקשת להיפגש עמו, וכי הוא יוכל לייצג את עצמו רק במקרים חריגים. כמו כן, היועמ”שית ביקשה לקבל בדחיפות את התייחסות השר לטענות המועלות בבקשות לצווי ביניים שהוגשו בעתירות לבג”ץ בעניין חוקתיות התיקון לפקודת המשטרה והייצוג בהן.

“היועצת המשפטית לממשלה היא הפרשנית המוסמכת של הדין עבור הממשלה, חוות דעתה מחייבת ומשקפת את הדיון הקיים, כל עוד לא קבע בית המשפט אחרת”, כתבה בהרב מיארה. “ייצוג נפרד מתאפשר במקרים חריגים, והדבר נבחן באופן פרטני על פי נסיבות העניין ונימוקי הבקשה”.

בן גביר אמר בתגובה: “פניתי לבית המשפט העליון בהודעה שאני לא סומך על גלי בהרב מיארה. זה לא רק ההתנהלות השערורייתית כאשר בצעד לא חוקי הקפיאה החלטה שלי, אפילו מבלי לדבר איתי, בלי שתשמע את הנסיבות, בלי שתשמע מה המהות של ההחלטה. זו גם התנכלות לסיעת עוצמה יהודית בכנסת. כמעט כל הצעת חוק שאנחנו מביאים, לשיטת גלי בהרב מיארה ההצעה היא לא משפטית, יש מניעה לדון בה, אם זה חוק מוות למחבלים, אם זה חוק חסינות לחיילים, אם זה עונשי מינימום בפרוטקשן.

“הגיע הזמן שהיועצת המשפטית תבין: היא לא אמורה לנהל את מדינת ישראל. בנו בחרו כדי לנהל את המדינה. היא כשמה כן – יועצת. היא צריכה לייעץ, אנחנו צריכים לנהל. ככה זה במדינה דמוקרטית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות