מתנגדי הרפורמה יפגינו הערב מול בית גפני. איך הציבור בעיר יגיב?

לקראת ההפגנה הצפויה מול ביתו של ח"כ משה גפני: העסקן מרדכי בלוי מבקש מהציבור בבני ברק "שלא לעשות חילול ה'" • "פתאום אומרים שאם השלטון יעשה כך וכך הם לא ילכו למילואים. זאת אומרת שמותר פתאום לוותר על ה'שוויון בנטל'"
חרדים 10
כ"א אדר התשפ"ג / 14.03.2023 12:31

על פי התכנית של מתנגדי הרפורמה המשפטית לחיזוק הדמוקרטיה,  הערב בשעה 19:30 תתקיים הפגנה מול ביתו של יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני, ברחוב יצחק ניסים בבני ברק.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

תחת הכותרת “חרדים לדמוקרטיה”, המארגנים טוענים כי ההפגנה תהיה “יריית פתיחה למהלך רחב היקף נגד מעורבותם של חברי הכנסת החרדים בקידום החוקים, ובראשם גפני, אשר קרא לאחרונה ‘להוריד את בג”צ’ ומקדם את חקיקת פסקת ההתגברות”.

וכיצד יקבל אותם הציבור החרדי בבני ברק?

העסקן מרדכי בלוי קרא בראיון ב’קול חי’: “אני קורא לציבור לא לעשות חלילה חילול השם”.

הוא התייחס לחוק הגיוס ופסקת ההתגברות: “גם בן גוריון הציוני הגדול הבין שמי שלומד תורה גיוסו נדחה. עד שהגיע איזה עורך דין והגיש בג”ץ. זה נמשך ונמשך ובכל פעם יורדים לעניין הזה. באים עכשיו ועושים פסקת התגברות שהשופטים לא יכריעו בעניינים כאלה. בפסקת ההתגברות אומרים שיש חוקים שהם לא ניתנים לשינוי בדומה לחוקה.

“אנחנו לא חושבים שהבג”ץ הוא משהו”, מבהיר בלוי. “אבל אנחנו צריכים להציל את ‘יבנה וחכמיה’. אנחנו רוצים שיתנו לנו לחיות כיהודים וללמוד תורה. איננו באים להתערב לאף אחד בחייו הפרטיים. הדבר הזה חייב להיות מסודר”.

הוא הוסיף: “הם פתאום אומרים שאם השלטון יעשה כך וכך הם לא ילכו למילואים. זאת אומרת שמותר פתאום לוותר על ה’שוויון בנטל’. ברוב מדינות העולם הגיוס בכלל אינו חובה”.

יצוין, כי רוב מדינות העולם לא מוקפות אויבים שרוצים להשמיד  אותם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות