בית קטן, משפחה גדולה – כשהדירה בנויה חכם, יש מקום לכולם!

מי לא היה רוצה לגור בדירה גדולה ורחבת ידיים? נדמה כי מדובר בחלום משותף לכולנו, אך מה לעשות שהמציאות בשטח היא לרוב לא כזו, אם לא הפוכה לגמרי! רבים מאתנו נאלצים להסתפק בדירות קטנות ולעיתים אפילו קטנטנות ממש. גם אם אין לכם אפשרות להגדיל את הבית ולהוסיף לו עוד כמה מרצפות, עדיין, לא תמיד הדירה
תוכן שיווקי
כ"א אדר התשפ"ג / 14.03.2023 00:17

מי לא היה רוצה לגור בדירה גדולה ורחבת ידיים? נדמה כי מדובר בחלום משותף לכולנו, אך מה לעשות שהמציאות בשטח היא לרוב לא כזו, אם לא הפוכה לגמרי! רבים מאתנו נאלצים להסתפק בדירות קטנות ולעיתים אפילו קטנטנות ממש.

גם אם אין לכם אפשרות להגדיל את הבית ולהוסיף לו עוד כמה מרצפות, עדיין, לא תמיד הדירה הקטנה חייבת להישאר כזו וניתן להפוך גם בית קטן וצפוף לכזה שיצור אשליה של מרחב.

אם אתם מגדלים משפחה ברוכת ילדים בשטח שלא בדיוק תואם את הצרכים שלכם, כדאי שתכירו את האפשרויות השונות להפוך גם דירה קטנטונת ממש לדירה יחסית מרווחת ונוחה בדיוק על פי הצרכים שלכם, כאשר העיצוב הנכון וניצול השטח הם אלו שיעשו את ההבדל בסופו של דבר.

תתפלאו, העיצוב יכול לעזור לפתור את בעיית המקום! ככה עושים את זה:

ניצול מקסימלי של החלל הקיים

אתם צריכים להשלים עם זה שהחלל הנתון הוא השטח שלרשותכם ואיתו אתם אמורים להתמודד. כמעט תמיד אפשר לחלק את החלל הקיים בצורה יותר מותאמת למטרות שלכם כך שתוכלו ליהנות מבית בדיוק על פי הצרכים שלכם.

ברור שבכל בית יש את התנאים של השיפוצים האפשריים כאשר במקרים רבים זה יכלול גם חיתוכי קירות. חיתוך הקירות היא סוגיה שעומדת בפני עצמה והיא אמורה להיעשות באופן מקצועי ונכון. כך החיתוך לא יפגום במבנה כולו ואם מדובר בקירות עשויים בטון, הניסור שיתבצע בצורה הנכונה לא יגרור אחר כך תיקונים או שיפוצים נוספים. תוכלו לפנות לחברת מקצועית כמו אפיק ניסור בטון, כך שתוכלו ליהנות משיפוצים שיתבצעו ביעילות ובצורה הכי בטוחה וממוקדת על פי רצונכם.

שימוש בצבעים שיוצרים תחושת מרחב

לעיתים כל ההבדל בין בית מרווח ומאיר עיניים לבין בית שיוצר תחושה של צפיפות ושל עומס, נעוץ בבחירה של הצבעים בו אתם מעצבים את הבית.

באופן כללי, צבעים בהירים יוצרים מרחב לעומת צבעים כהים שנותנים אשליה של צפיפות ועומס. אם השטח של הסלון שלכם הוא קטן, שקלו לעבור לרהיטים בהירים. ספות בהירות, מזנון בהיר. אתם תגלו פתאום הרבה אור בעיניים ותחושה של עומק ומרחב. זה יתרום לכם רבות.

פרקטיות – מה שפחות חפצים ומכשירים מיותרים

הסוד האמיתי בניצול נכון של החלל נמצא בניהול הפרקטי של השטח. אל תעמיסו חפצים, פריטי נוי, רהיטים, שטיחים או אפילו וילונות בבית שהוא קטן. ברגע שהפריטים הנמצאים בבית במקומות נראים לעין הם מינימליים, התחושה היא הרבה פחות צפופה ועמוסה לעין.

מעבר לכך, כל פריט שיש לכם בבית אמור לקבל את מקומו הקבוע שם הוא יהיה עד לרמה של כל תיק של ילד או כל משחק שאתם קונים.

אז אם תשאלו, ובצדק, היכן תוכלו לאחסן את כל מה שמשפחה ברוכה אמורה לאחסן שזה כולל פריטי לבוש רבים, יותר מיטות וכמובן מזווה גדול יותר למטבח, אז כאן אנחנו מגיעים לכל העניין הזה של האחסון הנאות.

אחסון נכון

כדי שאכן תוכלו לקבל את האפקט הרצוי גם בבית הקטן, עליכם ללמוד כמה דברים על אחסון נכון. ניכנס מעט לפרטים כדי שתבינו טוב יותר למה כוונתנו.

ניקח לדוגמה מטבח קטן שאמור לשרת משפחה גדולה. מטבע הדברים יהיו בו הרבה כלים, מארזים גדולים ומשפחתיים של מוצרי מזון ויהיה גם צורך במקרר גדול וכן על זה הדרך. כאן ניתן להגיע לפתרונות יצירתיים של אחסון חכם ומנוצל יותר. כמו למשל מתלים על הקירות שם תוכלו לתלות מחבתות או אפילו סירים קטנים. כך יהיה עליכם לתכנן את כל המטבח באופן שימנע צפיפות ויאפשר התנהלות זורמת ונוחה. זה אומר תכנון נכון של המשולש כיריים, מקרר ומשטח עבודה. כלומר, כיריים צמודים למשטח עבודה ולמקרר.

אותו הדבר עם האחסון של כל הפריטים בשאר חללי הבית. ברגע שאתם מנצלים טוב יותר את השטח שעל הקירות לבניית ארונות גבוהים, מדפים או מתלים, אתם למעשה מפנים את הרצפה ויוצרים שטחים ריקים.

יש מקרים בהם כדאי לחשוב על חדר ארונות שיכיל את כל האקססוריז של הבית בחלל אחד ובכך לפנות הרבה שטח יקר בשאר חדרי השינה בבית.

לסיכום

בעזרת תכנון נכון ניתן לקחת כל חלל, גם כזה שהוא קטן יחסית ולהפוך אותו לכזה שייראה וירגיש מרווח הרבה יותר ואף יהיה כזה. ברור שזה דורש מחשבה וגם הרבה מעוף ויצירתיות אך בפועל כל חלל כמעט יכול להיראות טוב יותר ואפילו גדול יותר הודות לכך.

הביצוע של כל השינויים הללו בבית הוא לא תמיד כל כך קל ולרוב זה ידרוש גם הסרת קירות וחלוקה מחדש של החלל. משימות אלו עשויות להיות מורכבות מאוד ומחייבות עבודה מקצועית במיוחד. כך תוכלו ליהנות מחיתוך בדיוק על פי התוכניות שלכם כאשר מיד לאחר מכן תוכלו להתקדם הלאה בכל מה שצריך כדי להתאים את הבית בדיוק על פי המידות שלכם.

אתם תגלו כי בית גדול זה ממש לא קשור למספר המטרים המרובעים שיש לכם בו. כי הכול תלוי בעיצוב הנכון של החלל ובאחסון הנאות והצבעים של הפריטים והרהיטים השונים בבית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות