מתי מתחילים להמר? מה הטיפול הנדרש?

המטרה המרכזית של הטיפול בהימורים היא לעזור למכור לזהות את הסיבות והגורמים הרגשיים העמוקים שגרמו להתמכרות וכן לפתח כישורי התמודדות בריאים יותר ולהפחית את הדחף להמר
תוכן שיווקי
כ"א אדר התשפ"ג / 14.03.2023 00:05

הימורים יכולים להפוך להתמכרות שעלולה להיות בעלת השלכות הרסניות. התמכרות להימורים עלולה להוביל להרס כלכלי, בעיות במערכות יחסים ואפילו בעיות נפשיות. למרבה המזל, ישנם טיפולים זמינים למי שסובל מהתמכרות להימורים.

אחד הטיפולים היעילים ביותר הוא טיפול פסיכולוגי אשר יכלול טיפול תמיכתי אישי המוכר כטיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT). גישת טיפול זו מתמקדת בסיוע לאדם מהמר לזהות ולשנות את ההתנהגויות והמחשבות המובילות להתמכרות להימורים שלו.

המטרה המרכזית של הטיפול בהימורים היא לעזור למכור לזהות את הסיבות והגורמים הרגשיים העמוקים שגרמו להתמכרות וכן לפתח כישורי התמודדות בריאים יותר ולהפחית את הדחף להמר.

אחת הסיבות לכך שטיפול נגד הימורים כל כך יעיל היא שהוא עוזר לאדם לזהות את הסיבות העמוקות הרגשיות שגורמות לו להתמכר להימורים. על ידי הכרה והתייחסות לסיבות שגורמות כאב, המכור יכול להבין טוב יותר למה הוא בורח להתמכרות, וכן כיצד לעצור אותה.

הבנה זו יכולה לעזור לפתח כישורי התמודדות טובים יותר, ומה אפשר לעשות בכדי להימנע מהטריגרים שמובילים להתמכרות.

סיבה נוספת לכך שטיפול בהתמכרות נגד הימורים על בסיס קבלה ואהבה עצמית יעיל כל כך, היא שהוא עוזר לאדם לפתח כישורי התמודדות לריפוי ולצמיחה עצמית בצורה הבריאה והטבעית. באמצעות סוג זה של טיפול, מכורים יכולים ללמוד כיצד לנהל את הרגשות והלחץ שלהם בצורה פרודוקטיבית יותר. בנוסף, זה עוזר להפחית את הדחף להמר ויכולת פיתוח אסטרטגיות התמודדות עם מצבים רגשיים קשים וכן זיהוי הטריגרים שמובילים להתמכרות להימורים.

לצד טיפול זה, קיים טיפול נוסף בהתמכרות להימורים והוא – טיפול תרופתי. ניתן להשתמש בתרופות ובמעקב רפואי בכדי להפחית את התשוקה ולהפוך את התהליך לאפקטיבי יותר.

התרופות הנפוצות בטיפול בהתמכרות להימורים כוללות תרופות נוגדות דיכאון, תרופות נגד חרדה ומייצבי מצב רוח. בנוסף לטיפול CBT ותרופתי, קיימות גם צורות טיפול אחרות. כמו טיפול קבוצתי. לבסוף, שינויים באורח החיים יכולים להועיל גם לאנשים הנאבקים בהתמכרות להימורים. ביצוע שינויים באורח החיים יכול לעזור להפחית את הדחף להמר ויכול לעזור להפחית את הנזק הכספי הנגרם מהימורים.

שינויים באורח החיים יכולים לכלול הפחתת מתח, הימנעות מטריגרים והצבת גבולות פיננסיים. כאמור, על ידי זיהוי ושינוי הבעיות הבסיסיות ודפוסי החשיבה, אנשים יכולים ללמוד לנהל את ההתמכרות שלהם ולנקוט צעדים לקראת החלמה.

אם אתה או מישהו שאתה מכיר מתמודד עם התמכרות להימורים, חשוב לפנות לעזרה מקצועית בהקדם האפשרי.

• המאמר בחסות דוד זוארץ https://doctordavidzuhar.com/

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות