הנבצרות אושר בקריאה ראשונה: יולי אדלשטיין ‘הבריז’ עם קיזוז

בקואליציה ביקרו בחריפות את ח"כ יולי אדלשטיין שהשתמש בקיזוז ונעדר מההצבעה: "החל את צעדיו לעבר השמאל ושכח את הבוחרים ששלחו אותו" • יו"ר הקואליציה: "להוציא ראש ממשלה לנבצרות לא מטעמי בריאות זה סטארטאפ משפטי ישראלי"
אריה ריבקינד
כ"א אדר התשפ"ג / 13.03.2023 23:53

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה ראשונה את חוק הנבצרות: 61 ח”כים תמכו בהצעה ו-51 התנגדו לה.

לאור הכרזת הליכוד כי בהצבעה זו לא יהיה קיזוזים, בלטה היעדרותו של ח”כ יולי אדלשטיין שהתקזז עם ח”כ שרן השכל מהמחנה הממלכתי.

גורם בכיר בקואליציה תקף בחריפות את הקיזוז: “יולי אדלשטיין החל את צעדיו לעבר השמאל ושכח את הבוחרים ששלחו אותו. מצער לראות שמעדיף חיבוק מהאופוזיציה על נאמנותו למחנה הלאומי”.

ההצעה קובעת כי ראש הממשלה יצא לנבצרות אך ורק על רקע אי מסוגלות פיזית או נפשית. קביעת הנבצרות תיעשה על ידי הודעה של ראש הממשלה ליו”ר הכנסת או על ידי הודעה של הממשלה ברוב של 75%, שתידרש לאישור מליאת הכנסת ברוב של 90 חברי כנסת.

בנוסף על פי ההצעה בית משפט, לרבות בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, לא ידון בבקשה להכריז על נבצרות ראש הממשלה או לאשרה וכי החלטה או צו של בית משפט כאמור יהיו חסרי סמכות ונעדרי תוקף.

ח”כ אופיר כץ הציג את ההצעה ואמר: “להוציא ראש ממשלה לנבצרות לא מטעמי בריאות זה סטארטאפ משפטי ישראלי שלא קיים בשום מדינה. למה? כדי שיהיה לנו מנוף על נתניהו שאנחנו לא מצליחים לנצח בקלפי. אנחנו לא ניתן לכם באמצעות החברים המשפטיים שלכם לבצע הפיכה במדינת ישראל. אזרחי ישראל לא בחרו ביועצת המשפטית שתחליט מי יהיה פה ראש הממשלה ותזרוק לפח את פתקי הבחירות שלהם, היא לא השריף של המדינה.”

ח”כ עודד פורר מישראל היום הגיב: “החוק הזה לא צריך להיות חוק נבצרות ראש הממשלה אלא חוק הפראנואידים, חוק הפראנויה. אני לא מצליח להבין את הפראנויה שלכם. פעם אחת לא קרה שהכריזו על נבצרות מעבר לאירוע שבו ראש הממשלה המנוח אריאל שרון נכנס לתרדמת. אני מנסה להבין מה הפראנויה. כשאני מסתכל איך מתנהל ראש הממשלה בחודשיים וחצי האחרונים, בדבר אחד אני בטוח, הוא חייב ללכת הביתה”.

בהמשך אושרו בקריאה ראשונה: בג”ץ יוכל לבטל חוק רק בהרכב מלא וברוב של ארבע חמישיות. פסקת התגברות תאפשר לכנסת לחסן מראש חוקים מביקורת שיפוטית, או להתגבר על פסילה ברוב של 61.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לאן הביא אותנו ממשלת הימין?
    14/03/2023 10:31
    שבט אחים
  1. נסראללה שמח

  2. אדלשטיין יפרוש בגלל שני הנחשים סער ואלקין
    14/03/2023 19:33
    איתן
  3. אדלשטיין הולך לסיים את הקריירה הפוליטית בפריימריז הבאים בגלל אלקין וסער השועלים שמסיתים אותו.בליכוד אולי יסלחו ,אך לא חברי מרכז הליכוד.

  4. אדלשטיין יפרוש בגלל שני הנחשים סער ואלקין
    14/03/2023 19:34
    גלית
  5. אדלשטיין הולך לסיים את הקריירה הפוליטית בפריימריז הבאים בגלל אלקין וסער השועלים שמסיתים אותו.בליכוד אולי יסלחו ,אך לא חברי מרכז הליכוד.