בן גביר: “בנו בחרו לנהל המדינה. היועמ”שית כשמה כן – יועצת”

השר לביטחון לאומי ממשיך בביקורת על היועמ"שית: "אני לא סומך על גלי בהרב מיארה. זו גם התנכלות לסיעת עוצמה יהודית בכנסת. כמעט כל הצעת חוק שאנחנו מביאים, לשיטתה - ההצעה היא לא משפטית"
אריה ריבקינד
כ' אדר התשפ"ג / 13.03.2023 17:25

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף אחר הצהריים (שני), בפתח ישיבת הסיעה של ‘עוצמה יהודית’, את היועצת המשפטית לממשלה.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

“פניתי לבית המשפט העליון בהודעה שאני לא סומך על גלי בהרב מיארה”, סיפר השר על בקשתו לקבל ייצוג עצמאי בבג”ץ. “זה לא רק ההתנהלות השערורייתית כאשר בצעד לא חוקי הקפיאה החלטה שלי, אפילו מבלי לדבר איתי! בלי שתשמע את הנסיבות, בלי שתשמע מה המהות של ההחלטה.

“זו גם התנכלות לסיעת עוצמה יהודית בכנסת. כמעט כל הצעת חוק שאנחנו מביאים, לשיטת גלי בהרב מיארה ההצעה היא לא משפטית, יש מניעה לדון בה, אם זה חוק מוות למחבלים, אם זה חוק חסינות לחיילים, אם זה עונשי מינימום בפרוטקשן”.

לדברי השר בן גביר: “הגיע הזמן שהיועצת המשפטית תבין – היא לא אמורה לנהל את מדינת ישראל. בנו בחרו כדי לנהל את המדינה. היא כשמה כן – יועצת. היא צריכה לייעץ, אנחנו צריכים לנהל. ככה זה במדינה דמוקרטית”.

כאמור, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה היום לבג”ץ בבקשה לייצוג עצמי במקום ייצוג של היועצת המשפטית לממשלה, בעתירה נגד התיקון לחוק פקודת המשטרה.

השר כתב בבקשה, כי היועמ”שית פרסמה את הודעתה להקפאת מינוי ניצב עמיחי אשד לתפקיד ראש ביה”ס להדרכה במשטרה, מבלי שביקשה לשוחח איתו ורק אחרי פניית יועצו של השר, היועמ”שית הסכימה לפגישה ולמרות זאת פרסמה את החלטתה עוד לפני ביצוע השיחה.

השר כתב: “מכתב זה הגיע לח”מ דרך התקשורת בעודו יושב עם המפכ”ל, ניצב קובי שבתאי, ודן איתו על המשך סבב המינויים במשטרה. חמור מכך, טרם החלטתה, המשיבה 7 לא מצאה לנכון לשוחח עם הח”מ, שלא לומר להיפגש עימו ולדון איתו על פרטי האירוע”.

עוד מוסיף השר: “התנהלות זו אינה חוקתית, אינה סבירה, אינה מידתית ואינה הגונה. אין זה ראוי כי המשיבה 7 תקבל החלטה כל כך חריגה וחריפה בחומרתה מבלי לשוחח עם הח”מ.

“בנסיבות אלו”, כותב השר לבג”ץ, “מבקש הח”מ מבית המשפט הנכבד, לאפשר לח”מ לייצג עצמו או לחילופין לשכור עו”ד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות