מרטיט: אברהם פלאי עלה לראשונה לקברי ילדיו יעקב ואשר הי”ד

הרב אברהם נוח פלאי יצא בפעם הראשונה מבית החולים לגילוי המצבה של שני בניו יעקב ישראל ואשר מנחם פלאי הי"ד שנרצחו בפיגוע הדריסה • "מודים לקדוש ברוך הוא שנתן לנו אתכם. רוצה להגיד לכם תודה" • עבר היום לשיקום בהדסה הר הצופים, עקב הפציעה המורכבת ברגליו • תיעוד
יוסף גרינבוים ותמי גיל
כ' אדר התשפ"ג / 13.03.2023 16:26

חודש לאחר פיגוע הדריסה בשכונת רמות בירושלים: הרב אברהם נח פאלי יצא היום (שני) לראשונה מבית החולים ‘הדסה עין כרם’ והגיע להר המנוחות, כדי לעלות על קברם של שני בניו שנרצחו בפיגוע – יעקב ישראל בן ה-6 ואשר מנחם בן ה-8 הי”ד.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

סיון אלקלק דיווחה בחדשות 13, כי האב הועבר מהאשפוז לשיקום בהר הצופים והגיע באמבולנס לגילוי המצבה ב’שלושים’.

האב אמר: “אנחנו מודים לקדוש ברוך הוא שנתן לנו אתכם. רוצה להגיד לכם תודה, כל פעם שהייתי לומד איתכם הייתי יוצא אחרי זה מחוזק. איזו שמחה הייתה לכם בלימוד, איזו מתיקות, איזו שמחת חיים. שמחה ותורה אמיתית, עם לב טוב וקדוש.

“תתחננו על אמא שלכם הצדקנית, שכל כך רצתה לשמור עליכם. הקדוש ברוך הוא נותן לה את הכוח לנהל את הבית בשמחה. בהזדמנות זאת אני רוצה להודות לכל עם ישראל לתפילות הגדולות שלהם. כל התפילות שהזרימו לי כוח ובריאות וראינו ניסים גלויים. הקדוש ברוך הוא יעזור שנוכל להמשיך הלאה לגדל את הבית כמו שצריך בשמחה”.

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר: כחודש לאחר פציעתו הקשה, לאחר שהיה מורדם ומונשם ונפגע באורח קשה מאוד, עבר היום אברהם נוח פלאי לשיקום בהדסה הר הצופים, שם ימשיך בהחלמה עקב הפציעה המורכבת ברגליו.

פלאי, שאיבד בפיגוע את שני בניו, נותח במספר ניתוחים בעת שטופל בהדסה עין כרם, וטופל ביחידה לטיפול נמרץ ולאחריה במחלקה הכירורגית.

עם פרידתו מהצוות הרפואי בעין כרם, הודה להם פלאי על הדרך הארוכה והטיפול האינטנסיבי שמאפשר כעת להתחיל בדרך השיקומית. “יבורכו כל בעלי התפקידים, אשר דאגו וטיפלו במסירות מהרגע שהגעתי להדסה, ביחידה לטיפול נמרץ ובמחלקה הכירורגית. אני מודה לכולם על הליווי ברגעים הקשים”.

לפני כשבוע וחצי, קיבל הרב אברהם נוח את הבשורה הקשה מנשוא על הירצחם של בניו בפיגוע.

רעייתו דבורה, אמו ואחיו ר’ שלמה פלאי, יחד עם הצוות הרפואי בהדסה עין כרם, בישרו לו את הבשורה הקשה. ר’ אברהם נח פרץ בבכי ובירך בשם ומלכות ‘ברוך דיין האמת’.

הוא הצדיק עליו את הדין ואמר: “עוונתיי גרמו, על מה עשה ה’ ככה”. הוא ביקש לעשות ‘קריעה’ ואמר כי עליו לשבת ‘שבעה’ עד חג הפורים.

אחד מבני המשפחה סיפר’: “הרגעים בחדר בבית החולים במחלקת טיפול נמרץ היו רגעים של חרדת אלוקים. ר’ אברהם נח לא זכר שום דבר. זה בלתי נתפס, אבל הגבורה שלו היא דבר שלא רואים בשום מקום. זה היה קידוש ה’ גדול”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות