היועמ”שית: לא תוכל לקבל ייצוג עצמאי • בן גביר: אין לי אמון בך

גלי בהרב מיארה דוחה את בקשתו של השר לביטחון לאומי לייצג את עצמו בעתירות המוגשות נגדו או נגד משרדו, ואומרת שכל מקרה צריך להיבחן בנפרד: "היועמ"שית היא הפרשנית המוסמכת של הדין עבור הממשלה" • השר בן גביר בתגובה: "בוקר טוב אליהו. שמח שאת מבקשת להיפגש איתי"
אריה ריבקינד
כ' אדר התשפ"ג / 13.03.2023 09:45

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה שיגרה הבוקר (שני) מכתב תשובה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בו חזרה על בקשתה להיפגש עימו – וסיפרה כי לשכתה לא מצליחה לתאם פגישה דחופה בינה לבין השר.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

בהרב-מיארה הבהירה, כי בשלב זה לא תוכל לבחון את בקשתו של בן גביר לייצוג פרטי גורף בכל העתירות המוגשות נגדו או נגד משרדו, ואמרה כי כל בקשה צריכה להיבחן בנפרד.

”היועצת המשפטית לממשלה היא הפרשנית המוסמכת של הדין עבור הממשלה. חוות דעתה מחייבת ומשקפת את הדין הקיים כל עוד לא קבע בית משפט אחרת”, ציינה בהרב-מיארה.

היא הציעה לבן גביר להגיש בקשה קונקרטית לייצוג עצמאי על כל עתירה, וכל בקשה תיבחן בפני עצמה.

בן גביר הודיע אתמול ליועצת המשפטית לממשלה, כי הוא מתנגד לכך שתייצג אותו בעתירות שונות. בפנייה כתב השר כי הוא אינו סומך עליה שתייצג אותו נאמנה, בעקבות החלטה להקפיא את מהלך הדחת ניצב עמי אשד מתפקידו כמפקד מחוז תל אביב במשטרה והחלטות משפטיות נוספות, מלבי שטרחה לשמוע את דעתו.

“אינני סומך כי תייצגי אותי נאמנה בעתירות השונות”, כתב השר, “ובנסיבות שנוצרו יהיה זה מן הדין, היושר והצדק שאני אייצג את עצמי”.

בן גביר המשיך ותקף את בהרב מיארה בפנייתו: “ביקשת להפעיל לחץ על המפכ”ל, וחמור מכך, שלחת את מכתבך בעניין ניצב אשד מבלי לשוחח עימי ולשמוע את עמדתי כפי שהיית חייבת לעשות”.

הבוקר, כאמור, היועמ”שית מבקשת מהשר להיפגש עימו בדחיפות כדי לשמוע עמדתו לאור העתירות שהוגשו נגד הדחת ניצב עמי אשד מתפקידו כמפקד מחוז תל אביב. ”לשכתי פנתה ללשכתך בבקשה לתאם איתך פגישה בעניין. עד כה לא נענינו. אבקש לתאם איתך בדחיפות ישיבה לצורך ליבון הסוגיות העולות בבקשות”, כתבה..

השר בן גביר הגיב למכתבה של היועמ”שית: ”בוקר טוב אליהו. שמח שאת מבקשת להיפגש איתי אחרי שכבר גיבשת את עמדתך והחלטת להקפיא מינוי ניצב עמיחי אשד למפקד בסיס הדרכה. אין לי אמון בך, בשיקולייך ובהחלטותייך והגיע הזמן שאפסיק לשמוע באמצעות התקשורת על מכתבים שאת שולחת אליי”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בן גביר חזק... סוף סוף קם מישהו שלא מפחד מכלום ומאף אחד. שיראה לה את הכיוון.
    13/03/2023 10:30
    דב
  1. ושכולם סביבו בממשלה יקבלו אומץ וילמדו ממנו איך להילחם

  2. עולם ללא חוק
    13/03/2023 11:25
    בינימין
  3. זה מה שאנחנו רוצים להגיע? כל שר הישר בעיניו יעשה? מצטער אבל בן גביר יביא למלחמת אחים . ההסתה שלו המלחמות שהוא לוחם הדיבור המתלהם לא מתאימים לשר בממשלה
    הוא צריך לאחד את התושבים .
    גם ככה המדינה הזאת עם פיגועים עם מתים עם מלחמות שלא נפסקות