אריה דרעי: כך הח”כ הבכיר בש”ס חשף את הצביעות של יש עתיד

יו"ר ש"ס הצהיר בראיון ליעקב ברדוגו בערוץ 14, כי בשבוע הבא תביא הקואליציה לקריאה ראשונה שניה ושלישית את החוק לוועדה למינוי שופטים ושיריון חוקי יסוד: "אם לא יגיעו איתנו להידברות - נעביר את הנוסח הכי מקסימלי שאנחנו נוכל לוותר" • והמסר לנשיא המדינה? "שלא יוסיף שמן למדורה"
חרדים 10
כ' אדר התשפ"ג / 13.03.2023 01:34

יו”ר ש”ס אריה דרעי העניק הערב (ראשון) ראיון ליעקב ברדוגו בערוץ 14.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

דרעי הבהיר בתחילה: “אין ספק שאני הראשון שמשלם את המחיר של הרפורמה של יריב לוין שעשה מסיבת עיתונאים  לילה לפני הדיון בענייני”. לדבריו, “הכל אישי והכל פוליטי”.

על היועמ”ש לשעבר אביחי מנדלבליט, שאמר כי עדיפה התנגשות על פשרה גרועה – אמר דרעי: “הם לא רוצים להידבר, הם רוצים בחירות. הייתה תוצאה ברורה בבחירות. נפל להם משהו – והם מנסים להפוך את זה בשם הפיכה שלטונית, כדי להפיל את הממשלה. לא מעניין אותם הידברות, ומי שכן מעניין אותו הידברות – מפחד, כי הם אלימים ומאיימים בשפיכות דמים. אנחנו לא איימנו בשפיכות דמים”.

יש פה תיבת פנדורה גדולה יותר והמאבק הוא על כוח שליטה?

“אחד מהח”כים הבכירים בש”ס אמר לי שישב עם אחד הח”כים הבכירים ביש עתיד ושאל אותו – מה יקרה אם יהיה רוב של שופטים שמרנים בביהמ”ש? גם תגידו ‘קודש קודשים, אסור לגעת?’. הוא ענה לו – ‘אז נעשה את הרפורמה’.

“אתה מבין שהמלחמה היא ערכית, אתם רוצים לקחת לנו את השליטה בביהמ”ש העליון ולא תהיה לנו מדינה חילונית ליברלית”.

דרעי הדגיש: “יש כאן מאבק בין זהות של מדינה יהודית דמוקרטית או מדינה יהודית של כל אזרחיה, ליברלית – ככל המדינות, וגרוע מהן.

“אם אביחי מנדלבליט שאני מאד מעריך אומר שעדיפה התנגשות מפשרה, אתה מבין שהמטרה מקדשת את האמצעים. אם המטרה לזרוק אותי בהשתק, להוריד את נתניהו – הם מקדשים את האמצעים.

“הקואליציה ונתניהו שומרים על החוק ולא שוברים את הכלים. מחר נעביר בקריאה ראשונה את חוק הנבצרות – שביהמ”ש לא יכול להתערב. לאחר פסיקת ביהמ”ש העליון שפסקו שנתניהו חייב להדיח אותי, ניהלנו דיון של אנשים מאד בכירים גם מחוץ למערכת הפוליטית וגם בתוך המערכת. אמרו, הכנסת צריכה להתכנס בדחיפות ולהגיד לביהמ”ש העליון שאנחנו לא מקיימים את הפסיקה.

“נתניהו ואנוכי אמרנו חד משמעית – אנחנו לא שוברים את הכלים ומקבלים את ההוראה, למרות שאנחנו יודעים שזה דבר לא נכון. קושרים את ידיו של נתניהו כדי שלא תהיה פשרה, שיהיה כאוס”.

דרעי הוסיף: “הם לא מוכנים להשלים עם הממשלה הימנית-דתית שלנו. הרפורמה הזו היא מתונה לעומת הרפורמה שרצו להעביר סער, ליברמן ואלקין. הרי ברור שפה זה לא המאבק, הם יודעים בעצמם שהמערכת צריכה תיקון”.

דרעי מצהיר כי בשבוע הבא תביא הקואליציה לקריאה שניה ושלישית את החוק של הוועדה למינוי שופטים ואי היכולת לבטל חוקי יסוד. “אם לא יגיעו איתנו להידברות – נעביר את הנוסח הכי מקסימלי שאנחנו נוכל לוותר. ומה יקרה אם ביהמ”ש העליון יפסול את החוקים? זה מה שהתכוון מנדלבליט – שעדיפה התנגשות.

“הציבור מבין כמה דחוף לעשות רפורמה, להעמיד כל אחד במקומו שלא יחרגו לתחום של השני. היועצת יכולה לתת חוות דעת ולפרש את החוק, אבל לא לשלוט. כרגע היא שולטת אבל אנחנו באמצע הליך כדי לסיים את זה.

“התחלנו ואנחנו צריכים להמשיך. מחר הכנסת תצביע על הנבצרות, שבוע הבא ביום שני הכנסת תצביע בקריאה שנייה ושלישית על הוועדה למינוי שופטים ושריון חוקי יסוד. לפסול את החוקים הללו – צריך את כל ההרכב של ביהמ”ש. אני סופר שם מינימום חמישה-שישה שופטים שלא יעשו את זה”.

על הפעילות של הנשיא הרצוג להצגת מתווה פשרה, אמר דרעי:  “הנשיא יודע שהיחידים שנענו כל הזמן לקריאות שלו – אלה אנחנו. אני מחזק את ידיו אם הוא יצליח להביא את הצד השני, אבל אם לא – אני לא מציע לו להוסיף שמן למדורה כי זה יגרום להתנגשות חזקה”.

יום רביעי הבא תושבע כשר?

“אני לא הבעיה כאן, אני מחויב לבוחרים שלי ואני יודע שהתחייבנו להם שאני הולך להיות שר בכיר ו-11 שופטים גנבו להם את פתק ההצבעה. לכן אני עושה כל מאמץ. הרפורמה במערכת המשפט לא קשורה אלי בשום צורה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות