“טיול שנתי שחורות”: מורות בבי”ס דתי פתחו קבוצת וואטסאפ גזענית

המורות מנתיבות פתחו קבוצת ווטסאפ בשם "טיול שנתי שחורות", בה ריכלו וצחקו על תלמידות מהעדה האתיופית • תלמידות שישבו מאחורי אחת המורות צילמו את המכשיר הנייד שלה, בזמן ששלחה הודעות בקבוצה • שר החינוך: "הנושא יטופל בשיא החומרה" • מנהל בית הספר: "מתביישים"
חרדים 10
י"ט אדר התשפ"ג / 12.03.2023 19:08

מורות בבית ספר תיכון דתי  בנתיבות זומנו היום (ראשון) לשימוע – לאחר שפתחו קבוצת ווטסאפ תחת השם ‘טיול שנתי שחורות’, שבה ריכלו וצחקו על תלמידות מהעדה האתיופית.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, הקבוצה נחשפה כאשר תלמידות שישבו מאחורי אחת המורות באוטובוס, צילמו את המכשיר הנייד שלה בזמן ששלחה הודעות בקבוצה – והפיצו לשאר הכיתה.

אחותה הגדולה של אחת התלמידות כתבה בפוסט בפייסבוק: “השיח בקבוצה היה דוחה, מזלזל ומביש. כשהתלמידות התעמתו מול המורות הייתה אטימות מוחלטת, אדישות שיא ובהמשך הקבוצה, מן הסתם, נמחקה”.

לדברי אמה של אחת התלמידות זאת אינה העדות היחידה לכך שבית הספר נוהג באופן גזעני: “לטיול השנתי בחרו לא להוציא בנות בגלל בעיות התנהגות, הבנות הללו הן בנות אתיופיות, בעוד שלתלמידה אחרת, לא אתיופית, שגם לה היו בעיות התנהגות, כן הביאו לצאת”.

אם לתלמידה נוספת ממוצא אתיופי הגיבה: “אחרי שהן צילמו את המסך של ההתכתבות של המורות – המורות התנצלו, מחקו, לא הסבירו להן מעבר לזה ולא היה מענה. הבנות גם פגועות, אז לא היו מוכנות להקשיב”.

ממשרד החינוך נמסר: “מדובר באירוע חמור מאוד, שאסור לעבור עליו לסדר היום. המורות המעורבות באירוע יזומנו לשימוע בהקדם האפשרי”.

שר החינוך יואב קיש הפיץ סרטון תגובה בו אמר: “אין מקום לגזענות ואפליה במדינת ישראל ובמערכת החינוך. המורים צריכים להוות דוגמה אישית בנושא”.

השר הוסיף, כי התקרית תטופל “בשיא החומרה ובכל הכלים שעומדים לרשותינו. צר לי על עוגמת הנפש שנגרמה לתלמידים”.

מנהל בית הספר אמר: “הבוקר היינו עדים לתדהמתנו ולצערנו, לאמירות אומללות ופוגעניות ביותר מצד מספר מורות כלפי תלמידות בנות הקהילה האתיופית שלומדות בבית הספר. הנהלת בית הספר רואה בחומרה רבה אמירות אלו. אין אצלנו מקום לאמירות גזעניות ולא נאפשר זאת בבית ספרנו.

“ברגע ששמענו, התחלנו לפעול ולברר וערבנו מייד את כלל הגורמים הרלוונטיים ובהם גם העירייה ומשרד החינוך. אנו מתביישים שהגענו למצב זה, מתנצלים מעומק לב בפניכם ומבטיחים כי יינקטו כל הצעדים הנדרשים בטיפול האירוע, לאחר בדיקות ובירור. אנו עומדים בקשר צמוד עם התלמידות ועם הוריהן על מנת לסייע ולתמוך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא ייאומן
    13/03/2023 12:24
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. זה מה שקורה שלא נוקטים צעדים משמעותיים ומשמעתיים בכל הגזענים האלה.
    נו… נו וממשיכים הלאה.
    כמה רשעות וכמה נבזיות ,פשוט הזוי!!!