נתניהו עקץ: “הממשלה האחראית על המשטרה. אוי ואבוי אם לא”

ראש הממשלה יצא במתקפה חריפה נגד המתנגדים לרפורמה וכלי התקשורת וטען כי הם מקצינים: "מובילים את הדיון לפסים אבסורדיים" • הבהיר כי הרפורמה המשפטית תקודם: "שאיש לא יטעה, קיבלנו מנדט ברור מהציבור ונממש אותו"
אריה ריבקינד
י"ט אדר התשפ"ג / 12.03.2023 14:25

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, בחריפות את מתנגדי הרפורמה במערכת המשפט וטען כי יש הקצנה והגזמה של המאבק.

נתניהו אמר: “התקשורת המגוייסת מנסה לטשטש את המצב שלא מתאים לקו הקיצוני שהיא ומתנגדי הרפורמה מובילים. הם מובילים את הדיון לפסים אבסורדיים. אי אפשר להיות בעד כלכלת ישראל ולהוציא כספים, בעד שלטון החוק ולעודד הפרת חוק, להיות בעד ביטחון המדינה ולעודד סרבנות שתמוטט את הביטחון.

“אי אפשר להגיד אני בעד המדינה אבל אם לא תקבלו את העמדה שלי אני עוזב. אין ציונות על תנאי. האבסורד הכי גדול, הוא שבכל דמוקרטיה מתוקנת וחפצת חיים, הממשלה הנבחרת אחראית על הצבא, המשטרה ועל יתר גופי הבטחון. כך זה חייב להיות ואוי ואבוי אם לא. זה לא רק מועגן בחוק, זה מעוגן בשכל הישר.

“אין אף אחד אחר שיקבע מי יפקד על הגופים הללו, מי יוביל אותם, וכיצד יוביל אותם. מישהו אחר, חוץ מהממשלה הנבחרת, יפקד על המאבק נגד איראן? על המאבק נגד הטרור בתוך הארץ? על שמירת החוק והסדר? זה הבסיס של כל דמוקרטיה ושל כל חברה מתוקנת, ואם מערערים את זה, מערערים את עצם קיום הדמוקרטיה”.

ראש הממשלה הזכיר: “רק לפני ארבעה חודשים הלכנו לבחירות והממשלה בראשותי קיבלה מנדט ברור מאזרחי ישראל. העובדה שבמשך חודשים שלמים, הקריאות שלנו החוזרות ונשנות להדברות והבנות לא זכו לשום מענה מהאופוזיציה, מוכיחה שמה שמעניין אותם זה לא הרפורמה אלא יצירת אנרכיה והפלת ממשלה נבחרת. הרפורמה היא רק תירוץ.

“אני מקווה שאתבדה, שיקומו אנשים ישרים ופטריוטים שאכפת להם מהמדינה, שכן מוכנים להידברות. אבל שאיש לא יטעה, קיבלנו מנדט ברור מהציבור, ואת המנדט שלנו אנחנו נממש”.

הוא התייחס לביקורו באיטליה: “במהלך הביקור נפגשתי עם עשרות ראשי חברות איטקליות מובילות. אפילו לא אחד דיבר על הרפורמה המשפטית. כולם בלי יוצא מן הכלל דיברו על הגדלת ההשקעות בישראל, חיזוק שיתוף פעולה שלהם. את האמת הפשוטה הזאת התקשורת המגויסית בארץ מעלימה לחלוטין. הניסיונות שלהם להגחיך את הביקור או כל מה שאנחנו עושים מזכיר לי נסיונות שלהם להגחיך את הסכמי אברהם, אמירות שלי שנהפוך את ישראל לאחת הכלכלות המובילות, שנביא חיסונים ונוציא את ישראל ראשונה מהקורונה.

“על כל זה הם גיחכו. אז הנה עוד דבר שמנסים להעלים ולצמצם. כשהייתי באירופה, פתחתי את כל הרשתות הזרות. הדבר הראשון שהיה בראש החדשות היה קריסת הבנק סיליקון ואלי, משום שזה משפיע על עולם ההייטק, משפיע על הכלכלה במדינות רבות, וכמובן על ישראל. אבל זה לא התאים כרגע, כי התקשורת המגויסת מתעלמת מכל מה שלא מסתדר עם האג׳נדה שלה. כמובן, אני מקווה שאנשים לא השקיעו לפי היעוץ של מנהלי התבהלה בתקשורת הישראלית. כי מי שעשה את זה, לא עשה דבר כלכלי נכון.

“אבל אנחנו כמובן לא מתעלמים מקריסת הבנק הזה, אני אבחן היום עם שרי האוצר והכלכלה ועם נגיד בנק ישראל, אם יש פעולות נדרשות כדי לסייע לחברות ישראליות שנקלעו למצוקה, בעיקר למצוקה תזרימית, בעקבות קריסת הבנק SVB. יש לנו מחוייבות כמובן לנסות להגן על החברות הללו, שעיקר פעולתן בישראל ותישאר בישראל, וגם על העובדים שלהם. אבל מה שהוכח פה שוב, זה שכלכלת ישראל שבנינו כאן ב-20 השנים האחרונות, היא אחת הכלכלות הבטוחות והיציבות ביותר בעולם.

“גם אמת פשוטה זו התקשורת המגויסת מנסה לטשטש, כי זה לא מתאים לקו הקיצוני שהיא ומתנגדי הרפורמה מובילים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות