השר בן גביר ליועמ”שית: לא סומך עליך, אייצג את עצמי בעתירות

השר לביטחון לאומי הודיע ליועצת המשפטית לממשלה כי הוא מוותר על שירותי הייצוג שלה בעתירות שבהן נדרשת עמדתו • "אני אייצג את עצמי בייצוג עצמי או פרטי, ולא אצטרך לקבל ייצוג של יועמ"שית שעמדותיה מנוגדות לעמדותיי, באופן קטגורי, תמיד, ותמיד מבלי לדבר איתי"
אריה ריבקינד
י"ט אדר התשפ"ג / 12.03.2023 13:55

העימות בין השר לביטחון לאומי ליועצת המשפטית לממשלה עולה שלב: השר איתמר בן גביר פנה היום (ראשון) ליועמ”שית גלי בהרב מיארה והודיע לה כי הוא מתנגד לכך שתייצג אותו בעתירות העומדות על הפרק.

במכתב ששלח השר בן גביר ליועמ”שית מתייחס השר להחלטתה להקפיא את מינוי ניצב עמיחי אשד והחלטות משפטיות נוספות שקשורים אליו, שהתקבלו על ידה אפילו מבלי לשוחח איתו.

בעקבות זאת כתב השר: “אני פונה אלייך בהמשך להנחייתך, לפיה ביקשת ‘להקפיא כל החלטה ופעולה בעניינו של ניצב אשד, עד להשלמה מסודרת של בירור משפטי’.

“כפי שגבירתי יודעת, מדובר בהחלטה של הח”מ הנובעת מהמלצת מפכ”ל המשטרה רנ”צ קובי שבתאי. חרף העובדה שביקשת להפעיל לחץ על המפכ”ל, וחמור מכך, שלחת את מכתבך בעניין ניצב אשד, מבלי לשוחח עימי ולשמוע את עמדתי כפי שהיית חייבת לעשות, גם אתמול עמד המפכ”ל על כך שמדובר בהמלצה שלו”.

השר הוסיף: “לצערי, זו איננה הפעם הראשונה שבה את מקבלת החלטות בדברים הקשורים אלי ולמשרדי מבלי לשוחח עימי. כך עשית בפקודת המשטרה (פרסמת את התנגדותך להצעת החוק, מבלי לשוחח עימנו קודם), כך גם פעלת בחוקים אחרים של ‘עוצמה יהודית’, ובנושאים הקשורים בקבלת החלטות במשרד לביטחון לאומי.

“בנסיבות אלה אינני סומך כי תייצגי אותי נאמנה בעתירות השונות, ובנסיבות שנוצרו יהיה זה מן הדין, היושר והצדק שאני אייצג את עצמי בייצוג עצמי או פרטי, ולא אצטרך לקבל ייצוג של יועמ”שית שעמדותיה מנוגדות לעמדותיי, באופן קטגורי, תמיד, ותמיד מבלי לדבר איתי.

“בשולי הדברים אציין, כי גם בהתאם לדו”ח ועדת שמגר, ברור כי אין מניעה במקרים אלו לייצוג פרטי או עצמי, ולאור זאת אבקש לייצג את עצמי בייצוג פרטי או עצמי, כאמור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות