בגלל שידור שיחה עם רוטמן בשבת: מערכת ‘אולפן שישי’ ספגה נזיפה

נציב פניות הציבור של הרשות השנייה מתח ביקורת על 'אולפן שישי, בגין שידור הקטע בו הסביר ח"כ שמחה רוטמן כי הוא לא מתראיין בשבת • "גורם המשדר הביע את התנצלותו בפני ח"כ רוטמן על הפגיעה ברגשותיו"
אבי כץ
י"ט אדר התשפ"ג / 12.03.2023 11:00

דוד רגב, נציב פניות הציבור ברשות השניה, קבע הבוקר (ראשון) כי לא היה מקום לשדר את הקטע בו חזר בו ח”כ רוטמן מכוונתו להתראיין בשל קדושת השבת.

כזכור, יגאל מוסקו, כתב חדשות 12, שידר כתבה ב’אולפן שישי’ על ועדת החוקה של הכנסת והדיונים על רפורמת המשפט שמובילים יחד שר המשפטים יריב לוין ויו”ר הוועדה ח”כ שמחה רוטמן.

מוסקו ורוטמן התיישבו לראיון באולם הוועדה, התחילו לשוחח וכעבור כמה שניות נזכר רוטמן שהכתבה תשודר במסגרת ‘אולפן שישי’, בליל שבת.

“רק שניה, סליחה, פתאום נפל לי האסימון, זה ישודר בשבת?”, שאל רוטמן. מוסקו השיב לו: “ליל שבת, כן”, והזכיר שתהיה כתובית על המסך ”צולם ביום חול”.

רוטמן ממש לא השתכנע, ביקש סליחה והפסיק את הראיון. ”לא, לא, לא, אני לא מצטלם לדברים שמשודרים בשבת, אני יודע שאף אחד לא יחשוד אבל… סליחה ממש”.

למרות הבקשה, השיחה שודרה.

בעקבות שידור הקטע הוגשו מספר תלונות לרשות השניה, ובעקבותיהן נזף רגב במערכת ‘אולפן שישי’, כי לא היה מקום לשדר את הקטע.

הנציב רגב כתב: “על אף שהכתבה תואמה מראש כפי שטוען הגורם המשדר ועל אף שהיה ידוע לצוות עוזריו של ח”כ רוטמן כי הכתבה תשודר בליל שבת, לא היה מקום לשדר את הקטע בו חזר בו ח”כ רוטמן מכוונתו להתראיין בשל קדושת שבת. גם אם חזר בו ברגע האחרון, היה מקום לכבד את בקשתו של ח”כ רוטמן ולא לשדר את הקטע בליל שבת. כאמור גורם המשדר הביע את התנצלותו בפני ח”כ רוטמן על הפגיעה ברגשותיו”.

רגב ציין את תגובת ‘אולפן שישי’, בה הוסבר מדוע שודר הקטע: “בחרנו להציג את ראשית הריאיון על מנת להסביר לצופינו שבהחלט נעשה מאמץ לקבל את תגובתו ועמדותיו ולהציג בשקיפות את הסיבה שדברים אלה נפקדים מהכתבה. לא הייתה כל כוונה לפגוע ברגשותיו ואנו מצרים על כך באם נפגע'”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות