השר סמוטריץ המריא לוושינגטון. עם מי הוא ייפגש ואיפה ינאם שם?

שר האוצר ייפגש בארה״ב עם כלכלנים, יזמים ומשקיעים - ועם ראשי הקהילה היהודית • "הקשר עם יהדות התפוצות הוא חשוב והמסר שאני יוצא איתו הוא שכמו בארץ כך גם בתפוצות, מותר שיהיו חילוקי דעות"
אריה ריבקינד
י"ט אדר התשפ"ג / 12.03.2023 10:08

שר האוצר ויו”ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ׳ המריא הלילה (ראשון) לוושינגטון וינאם הערב בכנס של הבונדס המייצר חיבורים כלכליים בין ישראל ליהודים בתפוצות.

משם ימשיך השר לסדרת פגישות עבודה כלכליות ולמפגשים עם ראשי הקהילות היהודיות בארצות הברית.

חלק עיקרי מהפגישות של השר יוקדש להסברת הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה ומעוררת התעניינות ודאגה ברחבי העולם.

שר האוצר סמוטריץ׳: “ארגון הבונדס מסמל יותר מכל את השותפות של יהדות העולם ומדינת ישראל. הבונדס גייס מעל 50 מיליארד דולר עבור מדינת ישראל מאז הקמתה. אפגש בעזרת השם עם מגוון משקיעים ושחקנים כלכליים בינ”ל המעוניינים להעמיק את ההשקעה במדינת ישראל.

“הקשר עם יהדות התפוצות הוא חשוב והמסר שאני יוצא איתו הוא שכמו בארץ כך גם בתפוצות, מותר שיהיו חילוקי דעות וויכוחים בינינו, אבל שום דבר לא יפרום את האחווה. אנחנו חזקים ביחד”.

סמוטריץ׳ ציין, כי כלכלת ישראל חזקה והוא פועל כדי לפתוח את מדינת ישראל לכלכלות ולהשקעות נוספות. “כלכלת ישראל מהווה שוק קטן ובר ניהול, ובתקופה סוערת זאת בעולם כלכלי של חוסר ודאות נוכל להיות אי של יציבות וביטחון כלכלי. אעשה כל שביכולתי בעזרת השם כדי לייצר את האקלים לכך שמדינת ישראל תמשיך לצמוח עם כלכלה חזקה ומשגשגת.

“אל מול הזעזוע בקריסת בנק ההשקעות האמריקאי SVB, משרד האוצר בראשותי פועל כבר מהערב כדי לגבש תמונת מצב ופתרונות. אנחנו עומדים לצידם של חברות ההיי טק הישראליות ונלווה אותם גם ברגעי משבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות