לפני שהמריא: נעצר חרדי שהונה עשרות חרדים ב-47 מיליון דולר

יוסי אנגל, צעיר חרדי בן 35, הגיע לנמל התעופה הבינלאומי בלוס אנג'לס עם רכב שרד יוקרתי, בדרכו לעלות על מטוס לישראל • אלא שעל המסלול המתינו לו אנשי ה-FBI - ועצרו אותו • הוא מואשם בהונאת פונזי של עשרות מליונים, במסגרתה עשק לכאורה עשרות משקיעים חרדים
חרדים 10
י"ט אדר התשפ"ג / 11.03.2023 23:56

יוסי אנגל, בן 35, הנאשם כי הונה עשרות חרדים בהיקף של 47 מיליון דולר, נעצר אתמול (שישי) בנמל התעופה הבינלאומי של לוס אנג’לס – רגע לפני שעלה על מטוס  לישראל.

לפי דיווח ב-ynet, אנגל הגיע לנמל התעופה ברכב שרד יוקרתי עם שירות VIP, שהוריד אותו הישר ליד המטוס. אנשי ה-FBI עצרו את אנגל כשהרכב על מסלול ההמראה, והמטוס ממתין לו.

אנגל הובא לבית המשפט המחוזי בעיר, ויישאר במעצר עד תום ההליכים נגדו. אם יורשע הוא עלול לקבל עונש מאסר של עד 20 שנים.

לפי הדיווח, הוא הגיע מישראל ללוס אנג’לס לפני כחודש, והעביר ארבעה מיליון דולר שנגנבו מכספי המשקיעים לחברות בישראל ולחשבונות בנק פרטיים.

אנגל מואשם על-ידי הרשויות בארצות הברית בהונאת פונזי, כאשר  הונה  משקיעים מניו ג’רזי ולוס אנג’לס ב-47 מיליון דולר.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בלוס אנג’לס על ידי הרשות לניירות ערך האמריקנית, בשיתוף גורמי משפט ישראלים, נטען כי אנג’ל הבטיח ללפחות 29 משקיעים חרדים שונים שהכספים שלהם יועברו לטובת החברה שלו למצלמות אבטחה – “iWitness Tech”, כמו גם לטובת השקעה בנדל”ן בעיר בני ברק.

לפי הדיווח ב’ג’רוזלם פוסט’ באפריל 2020, אנגל החל, לכאורה, להציג תוכנית השקעות חדשה: הוא סיפר לכאורה למשקיעים שיש לו קשר מיוחד עם ראש עיריית בני ברק, שאפשר לו לדבריו להאיץ את פיתוחן של יחידות דיור שיימכרו מעט מתחת לשוק, ויניבו רווח מהיר.

לפי הנאמר בתביעה, אנגל שיגר למשקיעים ולמשקיעים פוטנציאליים סרטונים ותמונות של בניין דירות בישראל, סרטון שלו יושב בלשכת ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, והעתקים של מסמכי רשם המקרקעין.

עם זאת, לפי הרשות לניירות ערך, אנגל הודה מאוחר יותר כי לא היו נכסים להשקעה והוא ידע שתוכנית ההשקעה בקרקעות “מבוססת על שקרים”.

לפי התביעה, הסרטונים ששלח למשקיעים היו לכאורה של דירות שבהן התגורר בעבר. בנוסף, הסרטון של ראש עיריית בני ברק, שאיתו לא חלק שום קשר מיוחד, צולם כאשר הוא פשוט עצר ליד לשכת ראש העיר כדי לומר שלום.

על פי התביעה, אנגל שלח לכאורה יותר מ-2.5 מיליון דולר לחלפני מטבע בישראל, ומשך 861 אלף דולר במזומן. אנגל גם הוציא 56,880 דולר בבתי קזינו וכדי לטוס במטוסים פרטיים לפחות פעמיים.

בסוף דצמבר 2020 קרסה תוכניתו. אנגל, שהפציר במשקיעים לגלגל את השקעותיהם או להסכים לזמן נוסף עד להחזר, לא הצליח לארגן השקעות נוספות לכיסוי התחייבויותיו – והוא נמלט מארצות הברית לישראל.

אנגל חתם בסופו של דבר על הצהרה נוטריונית בפברואר 2021, ולפי התביעה הודה בהונאת ניירות ערך, והשתתף בפגישה מוקלטת עם כמה משקיעים חודש לאחר מכן – שבה הודה בתרמית פונזי. הוא הבטיח למשקיעים שינסה להחזיר להם את הכסף מיד.

אלא שהוא נעלם – עד המעצר אתמול.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות