בן גביר: המפכ”ל אמר שאשד מפקד כושל, יוחלף אחרי חודש הרמדאן

השר לביטחון לאומי על העברת מפקד מחוז תל אביב עמי אשד מתפקידו: "ההתנהלות שלו הייתה כושלת" • "לא רוצה דם ברחובות אבל לא רוצה אנרכיה" • כאשר נשאל אם יפטר את המפכ"ל שבתאי, ענה: "הוא צריך לזכור שעליו לממש את מדיניות הממשלה"
חרדים 10
י"ח אדר התשפ"ג / 11.03.2023 20:52

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התראיין הערב (מוצ”ש) בתכנית ‘פגוש את העיתונות’ בחדשות 12 – לראשונה מאז הדחת מפקד מחוז תל אביב, עמי אשד – וטען כי היועמ”שית גלי בהרב מיארה “לחצה” על המפכ”ל קובי שבתאי להאשים אותו בהדחת אשד.

“מההתחלה המפכ”ל אמר שאשד מפקד כושל, שהוא לא מעריך אותו, שהוא לא מקצועי. הייתה לו ביקורת מאוד קשה עליו. שבתאי אמר לי שכשיהיה סבב הוא יחליף אותו. אשד יוחלף רק אחרי חודש רמדאן”, אמר השר.

הוא תקף את היועמ”שית על שלא דיברה איתו לפני שהשהתה את ההדחה: “אני בודק את חוקיות ההחלטה של היועמ”שית גלי בהרב-מיארה להקפיא את החלטתי, היא לא טרחה לדבר איתי. היא רוצה להיות השר לביטחון לאומי”.

השר טען עוד, כי הוא זה שבחר בעיתוי העברת אשד מתפקידו: “ראיתי את ההתנהלות שלו והיא לא הייתה טובה. היו הרבה אינדיקציות. ראיתי את התמונות בחפ”ק, בתל אביב ובנתב”ג. אם היו שם ערבים, אתיופים או חרדים זה היה אחרת. מהרגע הראשון אמרתי – אני מכתיב את המדיניות”.

השר לביטחון לאומי כינה את המפגינים נגד המהפכה המשפטית “אנרכיסטים” – והוסיף: “לא רוצה דם ברחובות אבל לא רוצה אנרכיה. שיפגינו ויצעקו כמה שהם רוצים. מדובר בקבוצה של אנרכיסטים שחוסמים את הדרך הכי מרכזית”.

לדבריו,  “אסור שייחסמו עורקי תחבורה ציבורית ונתב”ג, אסור לאמלל את חייהם של 70 אלף נופשים. לא התנגדתי לחסימת קפלן. בתור מי שהפגין שנים רבות – אני האחרון שאגיד שאסור להפגין”.

כאשר נשאל אם הוא מתכוון לפטר את המפכ”ל יעקב שבתאי – ענה בן גביר: “המפכ”ל צריך לזכור שיש מדיניות של ממשלת ישראל והוא צריך לממש אותה”.

בהמשך הערב פירסם הודעה: “היועמ”שית רוצה להיות השר לביטחון לאומי ולנהל את ממשלת ישראל. במקום להבין שתפקידה לייעץ, היא רוצה לקבל את ההחלטות ולקבוע את המדיניות. בודק את חוקיות התנהלותה והחלטתה, שהתקבלה אפילו ללא שדיברה איתי.

“המפכ”ל אמר לי במשך מספר חודשים שניצב עמיחי אשד לא מתאים לתפקידו ויש להזיזו. אכן ההחלטה על עיתוי הפרסום הוא שלי בלבד, אך ההחלטה על מינויו לתפקיד ראש אגף ההדרכה, התקבלה בהמלצת המפכ”ל. מפכ”ל המשטרה רנ”צ קובי שבתאי אמר וצדק, כי מי שקובע את המדיניות הוא השר ומי שתפקידה לבצע זו משטרת ישראל ואני מקווה שכך יהיה”.

השר מיקי זוהר הגיב בראיון לכאן חדשות על החלטת בן גביר בהדחת ממ”ז ת”א: “לא נתנו לבן גביר יום אחד של חסד. המפכ”לים הקודמים שוכחים את התפקיד הממלכתי שהיו בו. הם מדברים מפוזיציה פוליטית ולא אמיתית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות