לאחר שהתנצל בפני מפקד החיל: בוטלה השעיית הטייס הבכיר גלעד פלד

מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר נפגש עם הטייס המושעה אל"מ במילואים גלעד פלד • בתום הפגישה הוחלט כי הוא ישוב לטוס, והשעייתו בוטלה
חיים טוויל
י"ז אדר התשפ"ג / 10.03.2023 14:47

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר נפגש הבוקר (שישי) עם אלוף-משנה (מיל׳) גלעד פלד.  בעקבות השיחה החליט האלוף להשיבו לשירות מילואים פעיל בחיל האוויר.

אל״ם (מיל׳) פלד הציג את סדר התפתחות האירועים לראייתו שהובילה להשעיה והציג בפני מפקד חיל האוויר את השיח בקרב קבוצות אנשי המילואים.

לדבריו, פעל לאורך כל הדרך לאור דרישתו של מפקד החיל  כי יישמר ציר פיקוד ברור של מפקד חיל האוויר  מול מפקדי הטייסות והיחידות, תוך השארת מחלוקות פוליטיות מחוץ לצה״ל.

מפקד חיל האוויר קיבל זאת.

בחיל האוויר נוצרה תמונה שגויה, לפיה גלעד פעל במנגנון פיקודי מקביל והגיעו למסקנה שיש לחדד את ההתנהלות הסדורה בתקופה מורכבת זו.

מפקד חיל האוויר הביע את הערכתו הרבה לאל״ם (מיל׳) פלד וקיבל את טענתו כי לא היה מעורב בעידוד אי התייצבות בקרב אנשי המילואים.

מפקד חיל האוויר הדגיש באוזניו כי דלתו פתוחה לכל איש מילואים וכי הוא ימשיך לקיים שיחות עם נציגים מכלל הטייסות ויחידות החיל , כפי שעשה עד כה. בנוסף, חזר האלוף בר על מחויבותו בראש ובראשונה ללכידות חיל האוויר, תוך הקפדה על ציר פיקוד סדור.

מפקד חיל האוויר הדגיש את הזכות של איש מילואים בהיותו אזרח להביע את דעותיו ולמחות במסגרת החוק, ובלבד שהדבר לא חודר לתוך בסיסי חיל האוויר ולפעילות השוטפת של אנשי המילואים בהיותם בשירות פעיל.

אל”מ במיל’ גלעד פלד הוא בוגר המכללה לביטחון לאומי ובעל תואר שני מאוניברסיטת חיפה במדע המדינה ובלימודי ביטחון. הוא התגייס לחיל האוויר ב-1993, סיים את קורס הטיס ה-131 היוקרתי במגמת קרב ושירת כטייס F-15 וכמפקד מפקד טייסת הדרכה בבית הספר לטיסה.

בינואר שנה שעברה נהרג סגנו של פלד, סא”ל ארז שחייני, בהתרסקות מסוק ה”עטלף” מול חופי חיפה, שבה נהרג גם רס”ן חן פוגל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה אתם מפברקים כותרות?
    10/03/2023 18:34
    שלומי
  1. ״התנצל״
    היתה שיחת הבהרה