בן גביר למיארה: שמאלנית, מוטה, פועלת מטעם השלטון הקודם

השר בן גביר זועם על היועמ"שית: "היא עם אג'נדה פוליטית מובהקת" • "הנתון המדהים בכל הסיפור, שהיועצת המשפטית לא דיברה איתי טרם הודעתה ולא ביקשה להבין כיצד התקבלה ההחלטה" • ח"כ טלי גוטליב: ''הגב׳ מיארה אל תהיי עצובה. את לא מנהלת את המדינה גם אם נדמה לך"
חיים טוויל
י"ז אדר התשפ"ג / 10.03.2023 12:42

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הקפיאה היום (שישי) את הדחת מפקד מחוז ת”א במשטרה, ניצב עמיחי אשד.

היועמ”שית, שערכה בירור ראשוני של הליך העברתו מתפקידו של הקצין, ושוחחה אמש עם המפכ”ל קובי שבתאי, הודיעה: ”הבירור הראשי עורר חשש כבד ביחס לחוקיות ולתקינות ההליך, לרבות השיקולים העומדים ביסוד ההחלטה, עיתוי ההודעה והרקע לה”.

לפיכך, הנחתה היועצת המשפטית לממשלה את הגורמים הרלוונטיים להקפיא כל החלטה או פעולה בעניינו של ניצב אשד, עד להשלמה מסודרת של הבירור המשפטי המתחייב.

בהודעה הודגש: ”למען הסר ספק, עד להשלמת הבירור ניצב אשד יישאר בתפקידו”.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן  גביר, תקף בחריפות את החלטת היועצת המשפטית לממשלה להקפיא את הדחת מפקד מחוז תל אביב:  “הנתון המדהים בכל הסיפור, שהיועצת המשפטית לא דיברה איתי טרם הודעתה ולא ביקשה להבין כיצד התקבלה ההחלטה בעניינו של ניצב עמיחי אשד ומתי”

בן גביר הוסיף: “לכל מי שלא הבין עד עכשיו, מדובר ביועצת משפטית שמאלנית, מוטה, לא אובייקטיבית, שפועלת מטעם השלטון הקודם, עם אג’נדה פוליטית מובהקת והודעת היועמ”שית מלמדת עד כמה הרפורמה המשפטית חשובה. נלמד את החלטת היועמ”שית ונקבל החלטות בהתאם”.

מפכ”ל המשטרה קובי שבתאי התייחס להדחת מפקד מחוז תל אביב ולהודעת היועמ”שית:  “מדובר בסבב מינויים שמשטרת ישראל נערכת אליו מזה תקופה ארוכה. כפי שהבהרתי כבר אתמול, עיתוי ההחלטה נקבע על-ידי השר לביטחון לאומי בלבד.

”אדגיש, משטרת ישראל כפופה תמיד לחוק, והנחיות היועצת המשפטית לממשלה מחייבות אותנו. בעקבות הנחייתה אקפיא את המינוי עד לסיום הבירור, ומפקד המחוז ימשיך במילוי תפקידו בהתאם”.

ח”כ טלי גוטליב מהליכוד הגיבה להחלטת היועמ”שית: ”הגב׳ מיארה אל תהיי עצובה. את לא מנהלת את המדינה גם אם נדמה לך שכן. זכותו של שר לביטחון לאומי להחליט על העברת קצין לתפקיד אחר בלי לשאול אותך דבר וחצי דבר. למה? כך. כי הוא השר וזו סמכותו. ואת? ברשותך תפסיקי לשים מקלות בגלגלי המשילות אפילו אם לשם כך בדיוק מינה אותך גדעון סער”.

השר מיקי זוהר הגיב: “היום הוכרע – היועמ״שית אינה מייצגת את הממשלה הנבחרת”.

שר המורשת הרב עמיחי אליהו: “החלטת היועמשי”ת להתערב בשיקולי השר לביטחון לאומי מהווה פגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית! 64 מנדטים אמרו כן למשילות! כן לביטחון! מי שמונע מנבחרי ציבור ליישם את רצון הבוחר פוגע לא רק בדמוקרטיה הישראלית כי אם גם בביטחון אזרחי ישראל”.

השר עמיחי שיקלי: “העוזרת הפרלמנטרית של ח״כ סער לא מאכזבת את שולחיה. עוד החלטה אומללה שרק מוכיחה כמה הרפורמה הזו נחוצה”.

יו”ר סיעת עוצמה יהודית, ח”כ יצחק קרויזר,  תקף בחריפות את היועצת המשפטית בחשבון הטויטר שלו: “היועצת השמאלנית לממשלה ממשיכה לשים את האג’נדה הפוליטית שלה בקבלת החלטות מקצועיות”.

הוא הוסיף: “היא מונעת מראש הממשלה מלעסוק ברפורמה המשפטית, ממליצה להעמיד לדין את ח”כ פוגל, מתערבת בגסות בהחלטת המפכ”ל בעניינו של ממ”ז תל אביב ושמה רגל לממשלת הימין. תפקידה הוא להיות יועצת לממשלה, לא אויבת לממשלה. יועצת שמלכתחילה מינויה היה שנוי במחלוקת”.

בסיום דבריו כתב קרויזר: “מוטב שתוציא את עצמה לנבצרות, במקום שתדרוש זאת מאחרים”.

ח”כ אתי עטיה מהליכוד: “לפטר את היועמ״שית עכשיו!”

בתוך כך, התנועה לאיכות השלטון הגישה הבוקר לבית המשפט העליון בקשה דחופה לצו ביניים נגד העברתו מתפקידו של מפקד מחוז תל אביב ניצב אשד.

התנועה מבקשת מבית המשפט לעצור את סבב המינויים החדש במשטרה עליו הוכרז אתמול, עד לדיון בעתירת התנועה על מעורבותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בעבודת המשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המילה הכי אהובה על בן גביר
    12/03/2023 19:07
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. “שמאלן” “שמאלנית”. זה פוטר אותו מכל לקיחת אחריות ומכל הבעיות שהוא צריך להתמודד איתם.