נס בבית שמש: חדר הילדים החל לבעור – האח חילץ 4 אחים שישנו

שריפה פרצה בדירה בבית שמש, בגלל כבל למטען אופניים שהתלקח - וחדר הילדים החל לבעור רשף משה ביטון: "היה פיצוץ בחדר ולהבות שתפסו את הדופן של ארון הבגדים. הילד חילץ את ארבעת אחיו שישנו במיטות"
חיים טוויל
י"ז אדר התשפ"ג / 10.03.2023 13:09

שריפה פרצה בדירה בבית שמש בעקבות התלקחות כבל של מטען לאופניים חשמליים.

השריפה פרצה תחילה במחסן הממוקם מתחת לבניין, בו אוכסנו אופניים חשמליים. כוחות הכיבוי שהוזעקו למחסן הבוער, גילו כי מקור הדליקה – כבל חשמל שנמשך מהדירה למחסן כדי להטעין את האופניים – מוביל לדירה בקומה שניה בבניין סמוך, שהחלה לבעור.

בחסדי ה’, אחד הילדים שהתעורר לאחר שחדרו החל לבעור, חילץ את ארבעת אחיו שעדיין ישנו במיטותיהם.

לוחמי האש השתלטו על השריפה וכיבו את המוקד, אין סכנה לקראוונים הסמוכים. כמו כן צוותי הכיבוי ביצעו סריקות במקום לשלול נוכחות של נפגעים או לכודים, אין נפגעים.

רשף משה ביטון, מפקד המשמרת, סיפר: “הגענו לשריפה של מחסן עם תכולה של אופניים חשמליות שהיו בטעינה. במקום היו פיצוצים של הסוללות ועשן כבד. ביצענו כיבוי למחסן והוצאנו את האופניים החשמליות החוצה. במקביל ביצענו הגנה על המבנים הסמוכים למחסן.

“לאחר השתלטות על המוקד, ביצענו סריקות בבניין הסמוך בו יוצא כבל המזין את החשמל למחסן. בדירה בקומה השנייה שממנה נמשך הכבל למחסן, נוכחנו לדעת שהייתה שריפה נוספת בכניסה לחדר ילדים, לטענת בעל הדירה היה פיצוץ בחדר ולהבות שתפסו את הדופן של ארון הבגדים.

“הילד חילץ את ארבעת אחיו שישנו במיטות ובעל הבית ביצע כיבוי למוקד. יש לציין שבעל הדירה הזמין את כב”ה על השריפה במחסן ולא על האירוע בדירה. בזכות תגובה מהירה ומקצועית של לוחמי האש נמנע אסון גדול”.

טפסר משנה ראובן יצחק, מפקד תחנה אזורית בית שמש: “ביצעתי חקירה במקום האירוע. ככל הנראה מדובר בשריפה שהתפרצה כתוצאה מטעינה של אופניים חשמליות.

“רק החודש יצאנו בקמפיין פירסום גדול יחד עם עיריית בית שמש על הסכנה שבטעינת אופניים חשמליות ללא השגחה. בנוסף הימצאות של גלאי עשן הן במחסן והן בדירה היו יכולים למזער את הנזק שנגרם כתוצאה מהשריפה על ידיי קריאה מהירה לשירותי הכיבוי”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות