מצב שני פצועים קשה מאוד, החשוד בהסעת המחבל הסגיר עצמו

חיים טוויל
|
י"ז אדר התשפ"ג / 10.03.2023 09:05
כוחות הביטחון מיפו את בית המחבל מועתז חוואג’ה בכפר נעלין שליד מודיעין עלית – לקראת הריסתו • אבי המחבל וקרוב משפחה נעצרו – והועברו לשב”כ • הלילה הסגיר עצמו תושב רמלה העוסק בהסעת שב”חים: חשוד בהסעת המחבל • נעצר גם תושב כסייפה החשוד במעורבות בהסעה

כוחות צה”ל, שב”כ ומג”ב פעלו במהלך הלילה (ליל שישי) בכפר נעלין הממוקם ליד מודיעין עלית, בביתו של המחבל מועתז חוואג’ה, בן 23 – שביצע אמש את פיגוע הירי בתל אביב.

במהלך הפעילות עצרו כוחות הביטחון את אביו של המחבל וקרוב משפחה נוסף – והעבירו אותם לחקירת שב”כ.

פורעים מקומיים יידו אבנים והשליכו מטענים ועשרות בקבוקי תבערה לעבר הכוחות, שהגיבו בירי רוגר.

שני מחבלים פלסטינים נפצעו מירי כוחותינו.

במהלך הפעילות מפו כוחות צה”ל את ביתו של המחבל לקראת הריסתו הצפויה.

בתוך כך, במהלך חקירת פיגוע הירי על ידי השב”כ והיחידה המרכזית של מחוז תל אביב –  הלילה הסגיר עצמו תושב רמלה העוסק, על פי החשד, בהסעת שוהים בלתי חוקיים, אשר חשוד בהסעת המחבל. כן נעצר תושב כסייפה החשוד במעורבות בהסעה.

החשודים יובאו בפני שופט היום בבימ”ש השלום בת”א. חקירת הפיגוע נמשכת.

עשרות חברי קהילת ‘ראש יהודי’ בתל אביב השתתפו בתפילת ‘שחרית’ הבוקר בזירת הפיגוע ברחוב דיזנגוף פינת בן גוריון – ובמקום נערכה תפילה לרפואת פצועי הפיגוע.

ישראל זעירא מ’ראש יהודי’ אמר: “יצאנו מבית הכנסת כדי להביע אהבה, אחדות ועוצמה שאנחנו רוצים לשדר לעם ישראל. האויבים שלנו לא מבינים שהוויכוחים הפוליטיים הם ויכוחים בתוך המשפחה. אנחנו ננצח”.

בפיגוע אמש ברחוב דיזנגוף נפצעו שלושה בני אדם שפונו לבית החולים איכילוב בתל אביב.

צה”ל בנעלין ומיפוי בית המחבל. צילום: דוצ

בית החולים עדכן הבוקר, כי ממשיך להיות קשה מאוד מצבם של שני הפצועים מהפיגוע .

אחד מהפצועים, אור אשכר, בן 32, שנורה בחלק גופו העליון, מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי כשהוא בסכנת חיים, והשני ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי. שניהם מורדמים ומונשמים.

בהודעת בית החולים נאמר: “ממשיך להיות קשה מאוד מצבם של שני הפצועים מהפיגוע אמש. הראשון מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי כשהוא בסכנת חיים, והשני ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי. שניהם מורדמים ומונשמים. הפצוע השלישי במצב קל עד בינוני ומאושפז במחלקה לכירורגיה פלסטית”.

מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה, כי המחבל הגיע לרחוב דיזנגוף, ירה לעבר שלושה מבלים ונמלט מהמקום. שוטרים שהוזעקו לזירה ואזרחים שנשאו נשק זיהו את המחבל – חתרו למגע ונטרלו אותו בתום חילופי אש.

צילום: דוצ

אחד מהשוטרים שחיסלו את המחבל, כלל לא היה בתפקיד. “במהלך חופשה, ראיתי המולה של אנשים וריצה ברחוב דיזנגוף. זיהיתי שני אזרחים עם פצעי ירי על הרצפה – ישר הבנתי שמדובר בפיגוע”, גולל השוטר בחדשות 12 את הרגעים הדרמטיים. “הגעתי לסמטה עם כמה אנשי ביטחון נוספים, כעבור כ-20 שניות שמענו ירי. המחבל רץ וירה לעברנו – הוא קיבל מטח יריות ונפל”.

בצה”ל אמרו,  כי לוחם מגלן שמתגורר מעל זירת הפיגוע, עלה על מדים ורץ עם הנשק לזירה כשהוא מנהל מרדף אחרי המחבל ופוגע בו. מפקד צוות נוסף ממגלן שמתגורר באזור השתתף גם הוא בנטרול המחבל.

חוואג’ה הוא מחבל המשויך לארגון חמאס שישב בכלא הישראלי פעמיים על עבירות הקשורות לשימוש באמצעי לחימה.

שעות לפני שביצע את הפיגוע הוא תועד בקריאה לג’יהאד וייחל למות כשאהיד.