נס רפואי: הקצין שהחל בקריסת מערכות וחובר לאקמו – משתחרר

קצין הצנחנים סגן נדב, שנפצע באורח קשה בפיגוע בעיר דוד, משתחרר מ'שערי צדק' עומד על רגליו • נדב: "נמסר לי שמצבי היה קשה מאד ותודה לאל שאני כאן עמכם, במעמד המיוחד והמרגש הזה. מודה לכל מי שהתפלל" • הצוותים: "לא הפסיקנו להילחם, גם כשדרדר לשלב קריסת מערכות" 
תמי גיל
ט"ז אדר התשפ"ג / 09.03.2023 19:18

התרגשות רבה אחזה את מסדרונות המרכז הרפואי שערי צדק:  קצין הצנחנים סגן נדב, שרק לפני מספר שבועות נפצע קשה מאוד בפיגוע – ואף הגיע לקריסת מערכות, משתחרר מחר מהמרכז הרפואי שערי צדק כשהוא עומד על רגליו.

נדב בן ה-22, קצין קבע ביחידת צנחנים בצה”ל, יצא עם משפחתו לטיול בבוקר שבת לפני כששה שבועות, כאשר מחבל בן 13 פתח באש לעברו ולעבר משפחתו. על אף פציעתו הקשה, הקצין השיב אש ונטרל את המחבל.

הוא פונה לשערי צדק באורח קשה כשהוא סובל מפציעות ירי קשות בחזהו, יחד עם אביו שנפצע באורח קל.

עם הגיעו ליחידת הטראומה בוצעו פעולות לייצוב מצבו ומספר פרוצדורות מורכבות להצלת הריאות במחלקה לכירורגית לב חזה. בשל הפציעה הקשה והמורכבת, מצבו של נדב החמיר והחל בתהליך של קריסת מערכות.

נדב חובר למכשיר אקמו שמחליף את הפעילות הלבבית ובמשך כל הזמן היה תחת השגחה קפדנית של צוות רב-תחומי.

בהתגייסות רב צוותית שכללה את צוותי יחידת הטראומה בראשות ד”ר אלון שורץ, המחלקה לכירורגיית לב חזה בראשות ד”ר דני פינק, המחלקה לנוירולוגיה בראשות ד”ר רוני אייכל, המחלקה לטיפול נמרץ נוירו בראשות ד”ר סטפן מאוסבך, היחידה לטיפול נמרץ כללי בראשות פרופ’ פיליפ לוין, המחלקה לכירורגיה בראשות פרופ’ פתחיה רייסמן, צוותי הסיעוד הרבים במחלקות שטיפלו מסביב לשעון בנדב, צוות השירות הסוציאלי, טכנולוגיות הנשמה, אנשי מערך הפסיכולוגיה, פיזיותרפיה וכלל רופאי המחלקות – שהעניקו טיפול מורכב ואינטנסיבי שנתן את אותותיו והביא לשיפור משמעותי ומהיר במצבו.

במפגש מיוחד עם הצוותים שנלחמו על חייו, שיתף נדב בתחושותיו וביקש להודות לכל מי שהתפלל להחלמתו ולצוותים בשערי צדק. “נמסר לי שמצבי היה קשה מאד ותודה לאל שאני כאן עמכם, במעמד המיוחד והמרגש הזה. אני ומשפחתי אסירי תודה לכל הצוותים של בית החולים ‘שערי צדק’ שטיפלו בי במסירות עצומה.

“ברצוננו להכיר תודה מעומק הלב, לכל מי שטיפל בי ודאג לי ולבני משפחתי. תהילה לאל, אני יוצא מכאן מחר לשיקום בבית החולים ‘תל השומר’ ומקווה מאד לחזור בקרוב ממש לשירות בגדוד שלי, גדוד 202 בחטיבת הצנחנים ולהמשיך לעמוד בראש חיילי האהובים והיקרים, לכל משימה שנדרש”.

הצוותים הנרגשים בשערי צדק ברכו את נדב ובני משפחתו וסיפרו על הרגעים המאתגרים: “משפחתו של נדב לימדה אותנו שיעור על אנושיות וצניעות ונדב לימד אותנו שיעור בגבורה. נדב עבר הליך טיפול ארוך ומורכב, לאורך האשפוז הוא עבר מספר פרוצדורות מורכבות ומצילות חיים. כלל הצוותים לא הפסיקו להילחם לרגע, גם כשלעיתים נדמה היה שמצבו הרפואי של נדב לא יוסיף להשתפר ואף הדרדר לשלב של קריסת מערכות כללית.

“לראות את נדב עומד על רגליו ויוצא מכאן להמשך שיקום – זהו נס אמיתי שמרגש אותנו ואת כל הצוותים שלקחו חלק בטיפול המאתגר. אנו מאחלים לנדב בריאות והצלחה רבה בהמשך הדרך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות