נתניהו: מנסים לדרדר את המדינה לאנרכיה, רוצים להדיח הממשלה

ראש הממשלה אמר לפני המראתו לביקור מדיני ברומא: ''מנסים להגיע להסכמות לגבי הרפורמה. כל המאמצים נתקלו בסירוב מוחלט וגורף של האופוזיציה'' • "הנושא הוא לא הרפורמה המשפטית, המטרה כאן היא להפיל ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי"
אריה ריבקינד
ט"ז אדר התשפ"ג / 09.03.2023 15:58

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה המריאו בצהריים (חמישי) לרומא, שם ייפגש נתניהו עם ראש הממשלה האיטלקית ג’ורג’ה מלוני, עם אנשי עסקים ועם ראשי הקהילה היהודית.

לפני עלייתו למטוס אמר נתניהו לכתבים: “אנחנו ממשיכים במאמצים להגיע להבנות, לצערי עד עכשיו כל המאמצים האלה נתקלו בסירוב גורף של האופוזיציה וניסיונות לדרדר את המדינה לאנרכיה. הנושא הוא לא הרפורמה המשפטית, המטרה כאן היא להפיל ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי.  נעשה הכל למנוע את שיבוש החיים ולא ניתן להם לבטל את החלטת הרוב”.

ראש הממשלה סיפר: “סיימתי עכשיו פגישה חשובה ומקיפה עם מזכיר ההגנה של ארה”ב, לויד אוסטין. אני מאוד הערכתי את הדברים שהוא אמר בשם הנשיא ביידן, וגם בשמו על המחויבות של ארה”ב לבטחון ישראל. השיחה התמקדה בראש ובראשונה במאמצים המשותפים שלנו למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני.

“אם יש אנשים בטהרן שחושבים שאיראן יכולה להתקדם באין מפריע לנשק גרעיני, הם טועים. אני מזהה שינוי ביחס לאיראן בחודשים האחרונים, הן בארה”ב והן במדינות מערב אירופה, ובמערב בכלל”.

הוא הוסיף:  “אני רואה צורך וחובה לנסות להעצים את הגישה התקיפה יותר אל מול איראן, וזה כמובן יעמוד במרכז המפגש שלי עם ראש ממשלת איטליה, כפי שזה עמד במרכז המפגש שלי עם הנשיא מקרון. אני מתכוון לקיים שיחות דומות עם מנהיגים מרכזיים באירופה בזמן הקרוב.”

הערב יגיע נתניהו למוזיאון יהדות רומא וייפגש עם ראשי הקהילה היהודית באיטליה.

ביום שישי צפוי נתניהו לקיים פגישה עם אנשי עסקים במשרד הכלכלה של איטליה, ובצהרים תתקיים פגישה עם ראש הממשלה ג’ורג’ה מלוני, שבמהלכה נתניהו יבקש ממנה להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים.

במוצאי שבת יחזרו נתניהו ורעייתו לישראל.

נתניהו ורעייתו שרה הגיעו בצהריים לנמל התעופה בן גוריון,  במסוק משטרתי שלקח אותם מירושלים, כדי לסכל אפשרות של מפגיני השמאל לחסום את דרכם לנמל.

צילום: איתי בית-און /לע”מ

בנתב”ג נפגש ראש הממשלה עם מזכיר ההגנה של ארה”ב לויד אוסטין.

ראש הממשלה אמר בתחילת הפגישה: “אני שמח לקבל את פניו של המזכיר אוסטין שוב בישראל. יש לנו אג’נדה משותפת: למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, לסכל את התוקפנות האיראנית, לשמור על הביטחון והשגשוג באזור, ולהרחיב את מעגל השלום. זהו סדר יום חשוב, ואני מצפה לשיחה אתך”.

בפגישה השתתפו גם שר הביטחון יואב גלנט, השר לעניינים אסטרטגים רון דרמר, ראש המל”ל צחי הנגבי, ראש הסגל צחי ברוורמן והמזכיר הצבאי של רה”מ אלוף אבי גיל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות