”פרשת משפטים בושה”: זה הפיצוי שעוה”ד שנעצרה תקבל מהמדינה

עורכת הדין הדתיה מפתח תקווה, שנעצרה לעיני ילדיה רק משום שהעזה להגיד לאביחי מנדלבליט את המשפט "פרשת משפטים, בושה" - והוסעה ברכב בעיצומה של השבת לחקירה במשטרה, קיבלה היום מהמדינה 70 אלף ש"ח פיצוי על המעצר המביש
חיים טוויל
ט"ז אדר התשפ"ג / 09.03.2023 16:28

המדינה תפצה את שירה, עורכת הדין הדתיה מפתח תקווה, שאמרה לפני כשנתיים וחצי לאביחי מנדלבליט “פרשת משפטים, בושה” – ונעצרה.

העיתונאית אילה חסון –  שחשפה את ההתנהלות השערורייתית על מעצרה של עורכת הדין, שנעצרה בשבת לעיני ילדיה רק משום שהעזה להגיד לשכן מנדלבליט, אז היועץ המשפטי לממשלה,  את המשפט פרשת משפטים, בושה” – והוסעה ברכב בעיצומה של השבת לחקירה במשטרה.

חסון כתבה: “היום המדינה שילמה לה 70 אלף ש”ח פיצוי על המעצר המביש הזה. עורכת הדין שירה כל הכבוד שלא ויתרת להם”.

איש התקשורת חיים גיל הגיב: “אם הפיצוי לשירה לא היה יוצא מהכיס שלנו אלא מכיסו האישי של מנדלבליט (שבואו נודה, אנחנו משלמים לו את הפנסיה) – דיינו.
אם מנדלבליט היה נושא באחריות כלשהי לאותה פרשת משפטים בושה – דיינו. עתה, ששילמנו מכיסנו והותרנו למנדלבליט את התקציבית – זו פרשה שכולה בושה”.

נזכיר, נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס דוד רוזן, מצא כמוצדקת את תלונתה של עורכת הדין.

עורכת הדין טענה, כי במהלך שבת עוכבה לחקירה על ידי שוטרים, אוימה על ידם לעיני ילדיה, הוסעה בשבת לתחנת המשטרה ברכב משטרתי, נחקרה ואף נפתח נגדה תיק פלילי – זאת אך ורק כי במהלך אותה שבת קראה לעבר היועץ המשפטי לממשלה את המילים: “פרשת משפטים, בושה”.

במסגרת התלונה נטען, כי תיק החקירה הועבר מהמשטרה לפרקליטות והטיפול בו התעכב במשך חודשים רבים, וכתוצאה מכך נגרם לעורכת הדין עינוי דין.

בהתייחסות הפרקליטות לטענות, ציינה פרקליטת המחוז כי הטיפול בתיק נגרם עקב תקלה טכנית בממשק הדיגיטלי, אשר הופעל על ידי תחנת המשטרה כפיילוט להעברת תיקים, ולאור ריבוי התקלות הוחלט על הפסקת השימוש בו.

כמו כן, פרקליטת המחוז ציינה כי עם חשיפת המקרה היא ביקשה לקבל את התיק מהמשטרה לפרקליטות ומשהובא לפתחה, הורתה על גניזתו בעילה של ‘היעדר עבירה פלילית’.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מנדלבליט השחצן העלוב
    09/03/2023 21:08
    דודו
  1. יועמ”ש שגורם למעצרה של אישה דתית בגלל משפט כזה הוא בושה למערכת המשפטית ובושה למדינה, מנדלשיט איש עם אפס ערכים שמוחזק בגרונו על ידי איזה מניאק צריך לשלם את הקנס מכיסו הפרטי.

  2. האם מנדלבליט הוא דתי או חרדי?
    11/03/2023 20:41
    יהודי ישראלי
  3. תמהתי אם מנדלבליט מוגדר כדתי או כחרדי. עכ”פ הוא מוכיח שהוא מתאים כראוי לחבריו מהשמאל, אולי בגלל שהם מחזיקים אותו בגרון (כפי שהתלונן בהקלטה). הוא אפילו שיבח את דינה זילבר בפרישתה – זו שלחמה נגד כל ארוע בהפרדה.

    • דניאל   14/03/2023 20:11

      אז הוא נבל שלא ברשות התורה

  4. ומי ישלם את זה?
    12/03/2023 09:23
    אריאל
  5. למה שהמדינה תשלם על טעויות של הנוכל הזה שסחרר את כל המדינה כבר חמש מערכות בחירות ויצר את כל התקדימים שגלי המרשעת רוכבת עליהם…..הכלב הזה צריך לשלם

  6. פיצוי
    12/03/2023 14:11
    ישראל
  7. למה מהמדינה שמנדלבליט יפצה אותה הבושה התחילה בהוראה שלו למה אני אזרח צריך לשלם על המחדל הפרטי שלו