החוק אושר לקריאה ראשונה: דגן קרא בבכי ‘חזון העצמות היבשות’

החוק לביטול ההתנתקות עולה שלב: ועדת חוץ וביטחון אישרה להעלותו לקריאה ראשונה • ראש מועצת שומרון יוסי דגן זעק: "נקדם היום את החוק ברגישות ובנחישות" • חברי הכנסת והמתיישבים הרימו  כוסית ואמרו ''מזמור לתודה"
אריה ריבקינד
ט"ז אדר התשפ"ג / 09.03.2023 14:59

היסטוריה בכנסת: ועדת חוץ וביטחון אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצחוק החוק לביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון, שהגישו יחד חברי הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית ויולי אדלשטיין מהליכוד.

החוק מקודם על ידי מגורשי חומש שא-נור וראש מועצת שומרון יוסי דגן זו הכנסת השביעית. יוזמי הצעת החוק בכנסת הזו הם ח”כ יולי אדלשטיין והשרה אורית סטרוק. במקביל נידונה הצעת חוק דומה של ח”כ לימור סון הר מלך מגורשת מחומש בעצמה.

בדיון תמכו בחוק חברי כנסת מהליכוד, הציונות הדתית, עוצמה יהודית, ש”ס, יהדות התורה והמחנה הממלכתי.

בדיון ובהצבעה נכחו ראש מועצת שומרון יוסי דגן, בני גל מגרעין מגורשי חומש שא-נור ואנשי ישיבת חומש.

אחרי האישור חברי הכנסת, ראש מועצת שומרון ואנשי חומש ושא-נור הרימו  כוסית ואמרו ”מזמור לתודה”.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן שגורש משא-נור הקריא מספר התנ”ך בבכי את “חזון העצמות היבשות” ואמר: “אנחנו מתקנים היום עוול נוראי ופשע נוראי כלפי ארץ ישראל וכלפי עם ישראל, אני קורא לך אדוני היו”ר, לתקן את הפשע הזה, ונעשה את זה כפי שעשו לנו, ברגישות ובנחישות, כי סוף הצדק להגיע, גם אם יתמהמה בוא יבוא. אני יוסי דגן משאנור מתייצב כאן כמגורש משאנור, כראש המועצה האזורית שומרון, במעמד ההיסטורי הזה של ההצבעה על הקריאה הראשונה לתיקון הפשע והעוול הזה. הספידו אותנו, וגם בשמאל הקיצוני, האחים שלנו, הספידו את ההתיישבות, אבל אנחנו גדלנו, והתעצמנו, ואנחנו נחזור ונבנה את היישובים האלה מחדש, סוף הצדק לנצח”.

עוד אומר דגן: “אני מתייצב כאן ואומר, כלפי הקב”ה, כלפי עם ישראל, וגם כלפי אלה שבשנאה גדולה עשו את מה שעשו. אנחנו ניצחנו. עם ישראל ינצח! ביחזקאל, חזון העצמות היבשות: הייתה עליי יד ה’ ויוצאני ברוח ה’ ויניחני בתוך הבקעה והיא מלאה עצמות. והעבירני עליהן סביב סביב והנה רבות מאוד …. והתנבאתי כאשר צוויתי ותבוא בהם הרוח ויחיו ויעמדו על רגליהם חיל גדול מאוד מאוד. אני עומד כאן, אנחנו את הקרב ההיסטורי הזה, את העוול ההיסטורי הזה, אנחנו -עם ישראל ינצח”.

ח”כ אריאל בוסו מש”ס: “זו זכות אמיתית להצביע היום על התיקון ההיסטורי. אני מודה לראש המועצה יוסי דגן ולכל החלוצים שנמצאים שם. אני מודה לכם על כך, זהו תיקון חשוב”.

זאב אלקין מהמחנה הממלכתי: “מברך את היו”ר יולי, ואת לימור על קידום החוק. זכיתי להיות ממגישי החוק בעבר, אני שמח שזה סוף סוף קורה. התנגדתי להתנתקות, היא היתה טעות. המצב היום בשטח הוא הזוי, מי שנכנס לשם יכול לשבת שנתיים בכלא. התיקון היום נכון והגיוני. היום ברור שזהו חוק שיוצר מציאות עקומה שצריך לתקן.”

ח”כ גדעון סער הוסיף: “כשהביאו את ההתנתקות לבית הזה, הבטיחו שהיא תביא שלום, ביטחון ושינוי של התפיסה של הקהילה הבינלאומית בישראל – לכל הספקולציות האלו אין שחר. השטח בצפון השומרון לא נמסר, מה פתאום שנחיל שם מגבלות על ישראליים. החוק זה הדבר הנכון, אני מברך את היו”ר על קידום החוק.”

בני גל: “זה המקום לתיקון ולתקן ולהעביר את החוק, ולתת גב לכל החלוצים העבר ובהווה בצפון השומרון. אנחנו מודים לכל העוסקים בחוק, ולכל חברי הכנסת שדוחפים התיקון”.

שמואל וונדי, מנכ”ל ישיבת חומש הוסיף: “ב”ה התיקון ממשיך, התקדמנו היום עוד צעד חשוב בתיקון העוול, היום ברור לכולם שההתנתקות היתה עוול שהביא מדינת טרור בצפון השומרון, החזרת ההתיישבות לצפון השומרון זה הדבר הנכון, המוסרי והצודק, זו התשובה לטרור. מודים לכל העוסקים במלאכה על קידום החוק ותיקון העוול, ובע”ה מייחלים בקרוב לחקיקת החוק המלאה ולחזרה מלאה לצפון השומרון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות