מסוק “המתין” לנתניהו בהדסה – והוא המריא לנתב”ג במסוק אחר

תרגיל ההטעיה של השב"כ: מסוק יסעור ומאבטחי שב"כ המתינו במנחת 'הדסה עין כרם' כמה שעות - מה שהביא למקום את המוחים נגד הרפורמה • אלא שבאותו זמן נתניהו עשה את דרכו לנתב"ג במסוק משטרתי, שהמריא ממקום אחר בירושלים • עשרות חסמו את שער הכניסה המזרחי בנתב"ג
חרדים 10
ט"ז אדר התשפ"ג / 09.03.2023 13:35

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה הגיעו בצהריים (חמישי) לנמל התעופה בן גוריון – לקראת המראתם לביקור מדיני באיטליה.

בגלל חסימות הכבישים על ידי מתנגדי הרפורמה, הם עשו את דרכם במסוק משטרתי, שהטיס אותם מירושלים.

כדי למנוע מהמפגינים לחסום את שיירת ראש הממשלה, ביצע השב”כ תרגיל ההטעיה: מסוק יסעור של חיל האוויר הוצב במשך כמה שעות במתחם ‘הדסה עין כרם’, לצד כוחות משטרה ומאבטחי שב”כ מיחידה 730 – מה שהביא למקום את המוחים.

אולם בעוד המפגינים נגד הרפורמה מחו במתחם ההמראה בהדסה והמתינו לנתניהו, באותו זמן ראש הממשלה ורעייתו שרה כבר עשו את דרכם לנתב”ג במסוק משטרתי אחר, שהמריא מנקודה אחרת בבירה.

בנתב”ג נפגש ראש הממשלה עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין ומיד אחר כך – בשעה 14:00 ימריא לרומא, שם יתחיל ביקור מדיני בן שלושה ימים.

במסגרת המחאה הגיעו היום עשרות מפגינים וכלי רכב אל שער הכניסה המזרחי בנתב”ג וגרמו לעומסי תנועה, בניסיון לשבש את נסיעתו המדינית של נתניהו.

מי שנפגעו מכך, מלבד עשרות אלפי הטסים, הם גם חברי  המשלחת הישראלית לבחריין עליה נמנים הח”כים דני דנון, אלעזר שטרן, יפעת שאשא ביטון ודן אילוז עלולה להידחות. הח”כים תקועים בפקקים בכניסה לנתב”ג.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע הבוקר להערכת מצב בחפ”ק המשטרתי בנתב”ג, עם מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון ומפקדת מרחב נתב”ג נצ”מ אתי גניס.

הוא אמר לעיתונאים: “אני לא מפסיק לחשוב על שיחה שהייתה לי עם אמא ששולחת את הבת שלה לניתוח ואני שואל את עצמי, זה מה שאתם רוצים? למנוע ניתוח מילדה קטנה? למנוע מזוג צעיר שאסף כל כך הרבה זמן כסף כדי ללכת לחופשת החלומות שלו, לשבש להם?

אני האחרון שיצא נגד הפגנות. מותר להפגין, אני הפגנתי עשרות שנים, תפגינו, תצעקו, זו דמוקרטיה. אנרכיה אסור לאפשר, זו ההנחייה שלי לשוטרים, כרגע זה מיושם כאן ומקווה שזה ימשיך.

הנחיתי את המדיניות שלי למשטרה. איזה אמצעים, איזה כוחות, האם יעצרו או לא יעצרו, האם יחרימו רכבים, שאני מבין שזו אופציה ששוקלים במשטרה, זה לא החלטות שלי, זה החלטות של המשטרה. היא תבצע את זה ואני סומך עליהם. המדיניות שלי צריכה להיות מיושמת והמדיניות הזו היא לאפשר לשבעים אלף איש שעוברים כאן היום, לא לשבש את החיים שלהם.

אף אחד לא אמר אל תפגינו, אבל אני לא רוצה ולא מוכן להרוס חיים של שבעים אלף איש, זו הציפייה שלי מהמשטרה ואני מקווה שהמשטרה תעמוד במשימה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות