מתקשה להפנים המהפך? אלשיך כתב לנתניהו: “תדיח את בן גביר”

חמישה מפכ"לים ושלושה נציבי שב"ס בדימוס - ביניהם רוני אלשיך, מתנגד ידוע לנתניהו - שיגרו מכתב לראש הממשלה בדרישה שידיח את איתמר בן גביר מתפקיד השר לביטחון לאומי • לטענתם, השר מנצל את תפקידו לצרכיו הפוליטיים ו"מתערב בתהליך קבלת ההחלטות באירועים מבצעיים"
חיים טוויל
ט"ו אדר התשפ"ג / 08.03.2023 20:36

חמישה מפכ”לים לשעבר, שלושה נציבי שב”ס, ו-33 ניצבים בדימוס שיגרו אתמול (שלישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה שידיח מתפקידו את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

על המכתב חתמו המפכ”לים לשעבר רוני אלשיך – הידוע כמי שמתנגד פומבית לראש הממשלה – שלמה אהרונישקי, אסף חפץ, רפי פלד ומשה קראדי.  בנוסף אליהם, חתומים גם שלושה רב גונדר בדימוס שכיהנו כנציבי שב”ס – יעקב גנות, בנימין קניאק ואהרון פרנקו.

חותמי המכתב גם מתכננים להגיע במוצ”ש הקרוב להפגנה ברחוב קפלן בתל אביב תחת הכותרת: “להציל את המשטרה מבן גביר”.

הבכירים בדימוס כתבו במכתב: “בשבועות האחרונים אנחנו מזהים תהליכים מצידו של השר הממונה על המשטרה חה”כ איתמר בן גביר שיש בהם כדי להדיר שינה מעיננו.

“השר, שמלכתחילה לא היה מצויד בניסיון הנדרש לתפקיד כל כך מורכב, פועל בניגוד לסמכויות שהוקנו לו בחוק, מתערב בתהליך קבלת ההחלטות באירועים מבצעיים (אשר גורמים בין היתר למשטרה לסכן את שלום הציבור) ומנצל את האירועים והמשטרה למאוויו הפוליטיים”.

לטענתם, “כמי שפיקדו על עשרות אירועים ומכירים את הרגישות והאחריות הנדרשת ממפקד משטרה באירועי סדר נדרשנו לצעד חריג בפנייה זו אליך”.

בנוסף לכך, הם הזהירו מפני המשך ביצוע של צווי הריסת מבנים בירושלים בתקופת הרמדאן. “בחודש הרמדאן למשטרה משימות נוספות הדורשות כוח אדם רב, לחריגה מסדר העדיפות של המשטרה לצרכיו הפוליטיים של השר עלול להיות מחיר בטחוני מיותר”.

עוד כתבו הבכירים: “כל מי שהתנסה בפיקוד על אירועי חודש הרמדאן כמפקד מחוז ירושלים וכמפכ”ל יודע כי מדובר בצעד שהוא לא פחות מזריקת גפרור דולק לחבית אבק שריפה, שעלול במקרה הטוב להביא עלינו את האינתיפאדה השלישית ובמקרה היותר גרוע להצית אש מיותרת בקרב העולם המוסלמי מחוץ לגבולות המדינה שלא לצורך”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין בושה יותר
    08/03/2023 20:51
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אלשיך אתה אחד האנשים המסוכנים ומושחתים במדינה

  2. אלשיך לכלא מייד ועד לתום הליכי חקירה והעמדה לדין על המרדה הסטה וניצול זדוני במעמדו
    08/03/2023 21:37
    למעצר מייד
  3. כל מהותו – רצף של עיוותים כזבים על כל צעד ושעל בכל ערכה או פורום . הוא שקרן פאתלוגי שביסס את עצמו על אישומי כזב וניצול מעמד ממלכתי למטרות מתואבות להפוך את המערכת לסטאזי יהודו-נאצי. יחד עם חבר מריעיו האנרכיסתים, הברקים ויתר הבולשביקים והסטלניסטים המורדים בדמוקרטיה הלגטימית בסיעו התקשורת השקרנית של ה-מאו-צי-טונגים של שונאי ישראל.

  4. אתה האשם
    08/03/2023 23:33
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. אתה האשם בכל אתה תפרתה אצ התיקים הכל כתוצאה .אסור להתכופף