רמז לקרעי? נתניהו לשרי הליכוד: ‘להרגיע את הרוחות, לא להלהיט’

ראש הממשלה יצא נגד אמירתו של השר שלמה קרעי לסרבנים "לכו לעזאזל": ביקש משרי וחברי הליכוד לשמור על "שיח ענייני" • הזכיר: "המשימה של כולנו היא לנסות להרגיע את הרוחות ולא להלהיט אותן, וזה חל על כולם בלי יוצא מן הכלל"
אריה ריבקינד
ט"ו אדר התשפ"ג / 08.03.2023 00:52

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (שלישי) עם שרים בליכוד – על רקע “שילכו לעזאזל” שאמר השר שלמה קרעי על מילואימניקים שאיימו שלא להתייצב לאימונים בגלל הרפורמה במערכת המשפט.

“הסרבנות היא תופעה מסוכנת וצריך להתנגד לה בכל תוקף. אבל גם כשעושים זאת, וגם בלהט הרוחות, צריך לעשות זאת בגבולות השיח הענייני. המשימה של כולנו היא לנסות להרגיע את הרוחות ולא להלהיט אותן, וזה חל על כולם בלי יוצא מן הכלל”, אמר נתניהו.

לפני כן אמר השר ניר ברקת. “משרתי המילואים הם מלח הארץ, טובי הבנים והבנות של הארץ שלנו והאנשים שבזכותכם מתאפשר קיומו של העם היהודי במדינת ישראל. אני מצדיע להם. אין מקום לשום אמירה נגד משרתי המילואים שמסכנים את חייהם למען ביטחון ישראל תוך הקרבה עצומה. לצד זאת, אין מקום לשום סרבנות. גם בלהט המחלוקת הפוליטית עלינו לזכור שאין לנו עוד צה”ל”.

הרמטכ”ל הרצי הלוי ומפקד חיל האוויר האלוף תומר בר קיימו הערב מפגש עם 18 מפקדי ולוחמי צוות אוויר במילואים ממגוון טייסות חיל אוויר.

הלוי אמר במפגש: “ביטחון מדינת ישראל וכשירות צה”ל נשענים עליכם – אנשי המילואים. מסיבה זו בדיוק, צריך לצאת יחד באמירה ברורה – סרבנות איננה על הפרק. אנו נוסיף להיות כאן יחד לתמיד באימונים, במבצעים ובמלחמות”.

הוא התייחס לדברי השר קרעי: “בימים האחרונים אני שומע גינויים ואמירות פוגעניות כלפי משרתינו במילואים. אמירות אלה אינן מקובלות ואין להן מקום, בוודאי לא כלפי אלו המסכנים חייהם בפעילות מבצעית בכל הגזרות ומתייצבים לכל גיחה חוצת גבול. עלינו ‘לצופף שורות’ למול המשימה המשותפת לנו לשמירה על ביטחון מדינת ישראל”.

מוקדם יותר קיימו שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי וקצין המילואים הראשי תא”ל בני בן ארי קיימו פגישה בלשכת שר הביטחון בקריה עם מפקדים ולוחמים בשירות מילואים.

בתום הפגישה הבטיח שר הביטחון: “אדאג שקולכם ישמע היכן שצריך.היה לי חשוב לשמוע אתכם, אני נציג צה״ל בממשלה, ונציג הממשלה בצה״ל. המציאות העומדת בפנינו מורכבת, אין לנו את הפריבילגיה להגיד כי יש משימות שלא ניקח בשל אידיאולוגיה כזאת או אחרת, משמעות הדבר מרחיקת לכת. המילה ‘סרבנות’ צריכה להישאר מחוץ לשיח. הסרבנות מכרסמת ביסוד הבסיסי ביותר של קיום המדינה – הביטחון, ואת זה אנחנו לא יכולים לאפשר. האיומים בסרבנות הם משחק באש, אנחנו צריכים להשאיר את צה״ל מעל לכל ויכוח – מחאה נגד הממשלה לא מתירה פעולה נגד המדינה”.

הוא הוסיף: “אני מתכוון להגן על כל אנשי המילואים, גם על מי שחושב הפוך ממני”. הוא יצא נגד עמיתיו מהליכוד:  “למי שמשתלח בחיילי צה״ל, מימין ומשמאל, אין מקום במערכת הציבורית. אני מוקיר, מעריך ומגבה את חיילי המילואים. ללא קשר לעמדתם הפוליטית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות