מבקר טלוויזיה וותיק מסביר: זו הסיבה שערוץ 14 מזנק ברייטינג

יובל נתן, מבקר הטלוויזיה הוותיק, שוחח עם טל ברמן ואראל סג"ל על הזינוק ברייטינג של ערוץ 14: "לא רואה את התהליך הזה חוזר אחורה. קורה פה מה שקרה בארה"ב לפני כמה שנים"
חרדים 10
ט"ו אדר התשפ"ג / 07.03.2023 22:56

יובל נתן, מבקר הטלוויזיה הוותיק,  התראיין היום (שלישי) בתוכניתם של טל ברמן ואראל סג”ל ב-103FM, והתייחס לזינוק ברייטינג של ערוץ 14 בימים האחרונים.

“קורה פה מה שקרה בארה”ב לפני כמה שנים כשטראמפ עלה לשלטון”, אמר נתן.  “אין כבר את היומרה לנסות להציג חדשות אובייקטיביות וכל אחד לוקח צד. וכשעושים זאת, ברור שהשחקן החלש, במקרה הזה ערוץ 14, שלו אין מתחרים על המגרש מהצד שלו, רק הולך וגדל.

“תוסיפו לזה את ההחלטה של חדשות 13 להיפרד מאילה חסון ומשרון גל. עצם זה שנתנו להם ללכת ולא נחלמו עליהם – זו טעות”.

לדבריו, “היינו רגילים שיש שלושה ערוצי חדשות, והנה המהדורה של 14 נהייתה השנייה הכי חזקה. אני לא רואה את זה הולך אחורה”.

לאחר מכן אמר נתן: “באנו ממקום בו עיתונות, ערכה העיקרי היה חופש הביטוי וליברליות אמיתית. כל כלי תקשורת היה ברור מה האג’נדה שלו, אבל היה ניסיון לתת כמה שיותר קולות אחרים, לתת תחושה לצרכן שהוא לא מקבל תעמולה אלא דעות שונות, מגוון. היום זה בלתי אפשרי, משני הכיוונים אגב.

אם אני צופה של ערוץ 14 ואני תומך הרפורמה, אני רוצה שמישהו גם יגיד לי שזה לא הזמן להעביר את חוק המתנות. היום כלי התקשורת הם שבויים של הקהל שלהם. זה תהליך, לכל אחד יש תמונת מציאות שונה. הטרגדיה היא שהנרטיב הקורבני הוא אמיתי, כל אחד מהצדדים מפחד פחד מוות מהצד השני”.

נתן טען כי “הריאליטי בארץ ומצב הטלוויזיה המסחרית הוא טוב יחסית לעולם. כל הסטרימרים השקיעו מיליארדים ויצרו המון סדרות. כשכבר נגמרה החגיגה הם מצמצמים, לכן לכולנו יש תחושה שיש פחות מה לראות. זה אמיתי. הכוח של הברודקסט לא הולך להיגמר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הגייה של כתבה לפני פרסומה.
    09/03/2023 15:32
    שירה
  1. עצם זה שנתנו להם ללכת ולא נחלמו עליהם – זו טעות”.
    “נלחמו עליהם” ולא נחלמו..