בג”ץ הכריע: זוגות שהתחתנו ב’זום’ – יירשמו כנשואים בישראל

'העליון' דחה את ערעור המדינה - והחליט להכיר בזוגות שהתחתנו ב'נישואי יוטה' • ליברמן חוגג: "טוב שבית המשפט העליון התייצב מול הכפייה הדתית של דרעי וחבריו שמנסים להוביל אותנו למדינת הלכה" • ח"כ ארבל: "מהלך פוליטי נוסף של בג"ץ - שהוכיח שוב את נחיצות הרפורמה"
חרדים 10
י"ד אדר התשפ"ג / 07.03.2023 13:15

בג”ץ ממשיך במלחמה נגד היהדות: שופטי בג”ץ הכריעו היום (שלישי) כי זוגות שנישאו ויינשאו בנישואי יוטה – נישואים מרחוק באופן מקוון, בלי לצאת מהארץ – יירשמו כנשואים בישראל.

לפי הדיווח של איתי שיקמן, בית המשפט העליון דחה בהחלטה זו את הערעור שהגישה המדינה בשני פסקי דין שהתקבלו בבתי המשפט המחוזי מרכז וירושלים.

“משמצאנו כי שאלת מקום עריכת טקס הנישואין בנסיבות שלפנינו מעוררת שאלות מורכבות ביותר, שאלות שאין מקום שפקיד הרישום יכריע בהן, ומאחר שאין מחלוקת שזוגות המשיבים הגישו לפקיד הרישום תעודת נישואין שערוכה בהתאם לדין במדינת יוטה – הרי שהמסקנה המתחייבת היא כי על פקיד הרישום לרשום את בני הזוג כנשואים”, כתב ראש ההרכב בבג”ץ, עוזי פוגלמן, כשלצידו השופטים כנפי-שטיינמץ וכשר, שהצטרפו לפסיקתו פה אחד.

את העתירות שהוגשו והתקבלו בבתי המשפט המחוזיים הגישו עו”ד ולאד פינקלשטיין וחדו”ש.

בחודש נובמבר, ערערה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, על החלטת העליון.

בערעורה נכתב, כי המחוקק לא קבע עד כה הסדר המאפשר לערוך נישואין אזרחיים בישראל, וכי אין מקום לרוקן מתוכן הכרעה זו ולאפשר בפועל נישואין אזרחיים, באמצעות מדינה זרה, בעוד בני הזוג נמצאים בישראל.

בפברואר 2020, בעיצומה של מגיפת הקורונה, הודיעו הרשויות במדינת יוטה שבארצות הברית כי יאפשרו רישום וביצוע של טקסי נישואים באופן מקוון לחלוטין.

לפי ההליך, הצדדים לא מחויבים להיות נוכחים פיזית במדינה והטקס נערך בוויעוד באינטרנט. מסמך הנישואים יתקבל זמן קצר לאחר הטקס ומי שמעוניין יכול להזמין אישור רשמי למסמכי רישום הנישואים של מדינת יוטה.

בסוף אותה שנה, הנחה שר הפנים דאז אריה דרעי להקפיא את ההליך, תוך שהצהיר כי לא יאפשר זאת. עם זאת, שלושה חודשים לפני כן קבע בית משפט המחוזי בפסיקה תקדימית כי המדינה תחויב לרשום כנשואים זוגות ישראלים שהתחתנו בנישואים אזרחיים בחו”ל – מבלי לצאת מגבולות ישראל.

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, התייחס היום בחשבון הטוויטר שלו לפסיקה ואמר: “טוב שבית המשפט העליון התייצב מול הכפייה הדתית של דרעי וחבריו שמנסים להוביל אותנו למדינת הלכה”.

ח”כ משה ארבל מש”ס הגיב לפסיקת בג”ץ: “בג”ץ היום במהלך פוליטי נוסף הוכיח שוב את נחיצותה של הרפורמה. ההכרה של בג”צ ביום פורים בנישואין אזרחיים שבוצעו באפליקציית זום היא בדיחה עצובה על חשבונם של כל אזרחי ישראל – דתיים, מסורתיים וחילוניים כאחד – ומבטאת יותר מכל שאיפה לקידום ערכים של מדינת כל אזרחיה ומחיקת זהותה היהודית של המדינה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כופרים
    07/03/2023 18:51
    אייל
  1. בג”ץ זה זרע עמלק
    זה השטן זה ס.מ
    בגלל בג”ץ באים על עם ישראל
    גזרות קשות.
    שבורא עולם יציל וישמור אותנו

  2. בג"ץ הרשועים
    08/03/2023 17:11
    נהוראי
  3. אני מקווה שמי שיתחתן ככה גם יביא ילדים בזום. איך ילך חדר יחוד? בצ’ט פרטי?