סקר: גנץ מצמצם את הפער מלפיד – מרב מיכאלי לא עוברת החסימה

סקר של 'דיירקט פולס' מסמן מגמה מפתיעה בגוש השמאל:  'המחנה הממלכתי' מצמצם הפער מ'יש עתיד' ומקבל 15 מנדטים, מול 22 בלבד של לפיד • העבודה לא עוברת את אחוז החסימה • גם בהתאמה לראשות הממשלה גנץ מצמצם הפער • הקואליציה מאבדת שני מנדטים לאופוזיציה
חרדים 10
י"ב אדר התשפ"ג / 05.03.2023 21:19

המאבק על הרפורמה המשפטית: סקר חדש שנערך על ידי מכון ‘דיירקט פולס’, בשיתוף חדשות 14 והתפרסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית, קובע כי גוש הימין נחלש במקצת לאחר הבחירות ומקבל 62 מנדטים למול 58 מנדטים של גוש לפיד והערבים – מעבר של שני מנדטים בין הגושים מהבחירות.

על פי הסקר, הליכוד בראשות בנימין נתניהו היא המפלגה הגדולה ביותר עם 32 מנדטים, ונשארת יציבה עם התוצאה מהבחירות האחרונות. יש עתיד בראשות יאיר לפיד מקבלת 22 מנדטים, ירידה של שני מנדטים מתוצאות הבחירות.

מי שמתחזק על חשבון לפיד הוא בני גנץ שעולה ל-15 מנדטים.

שס של אריה דרעי שומרת על כוחה ברקע פסילתו של היו”ר ומקבלת 11 מנדטים. גן יהדות התורה יציבה עם 7 מנדטים.

ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן מתחזקת במנדט ומקבלת 7 מנדטים.

מפלגת הציונות הדתית, שנדגמה בחלוקה לעוצמה יהודית של בן גביר ומפלגתו של סמוטריץ’, מאבדת שני מנדטים מאז הבחירות –  ומקבלת 12 מנדטים כשהחלוקה בין עוצמה יהודית לסמוטריץ’ נשארת שוויונית, 6 מנדטים לכל מפלגה.

הרשימה המשותפת מקבלת 5, רע”מ גם היא עם 5 מנדטים.

ובדיוק כאן הדרמה מתחילה: מפלגת העבודה של מרב מיכאלי לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 2.9% בלבד, מכה קשה ליו”ר אותה מאשימים בשמאל בהפסד בבחירות. מי שכן עוברת את אחוז החסימה היא דווקא מרצ שמקבלת 4 מנדטים.

בל”ד, שוב לא עוברת את אחוז החיסמה עם 2.9% בדומה לעבודה.

גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה: גנץ מצמצם את הפער מלפיד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נותר יציב בראש, כמו לאורך מערכת הבחירות כולה, עם 48%. ראש האופוזיציה יאיר לפיד הרחק מאחוריו מקבל 24%. ואילו בני גנץ, כמו במפת חלוקת המנדטים החדשה, מצמצם את הפער ומקבל 22% התאמה – פסע מראש האופוזיציה המכהן.

רוב מוחלט מתנגד לסרבנות

על רקע המאבק ברפורמה המשפטית,  מתפרסמות עצומות של חיילי מילואים המצהירים כי יסרבו להתגייס ולשרת את המדינה בגלל הליכי החקיקה של הרפורמה המשפטית.

המשיבים לסקר נשאלו מה עמדתם בנושא הזה.

רוב מוחלט של הציבור בישראל מתנגד על פי הסקר לסרבנות מהשמאל הקיצוני, כאשר 71% מהנשאלים השיבו כי אסור לערב את צה”ל בוויכוח ולהסכים לסרבנות. 26% השיבו כי הם דווקא תומכים בצעדים נגד המדינה, ואילו 3% השיבו כי אין להם עמדה בנושא.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע”מ, עבור חדשות עכשיו 14, בתאריך ה- 5 במרץ 2023, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 1,118 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.0%+- בהסתברות של 95%.
מה הדעה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא סרבנות,רפורמה בגיוס חיילי מילואים
    08/03/2023 05:43
    מנשה
  1. לא סרבנות,רפורמה בגיוס חיילי מילואים