הסוף למשבר בין נתניהו ויהדות התורה? אלו ההסכמות שהושגו

משה גפני ואורי מקלב נפגשו עם ראש הממשלה ושר האוצר וסיכמו: תקצוב מוסדות הפטור ישווה לחובה החוקית כיום - בהתאם להסכמים הקואליציוניים • "הצוותים ימשיכו לשבת על השלמת תקצוב גני הילדים ולגיבוש פתרון תיקצוב הישיבות קטנות, הסמינרים, הפיתוח החרדי והתחבורה הציבורית"
אריה ריבקינד
י"ב אדר התשפ"ג / 05.03.2023 20:57

לפני 10 ימים אישרה הממשלה את תקציב המדינה לשנתיים הבאות. אלא שלאחר האישור גילתה מפלגת יהדות התורה כי חלק מההסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם המפלגה – לא הוכנסו לתקציב.

בימים האחרונים הלך המשבר בין הצדדים והחמיר.

ביום שישי סיפר ח”כ גפני לעיתונאי אריה זיסמן מ’יתד נאמן’ על פגישתו עם ראש הממשלה: “הוא בהחלט  הבין את העניין  ואף אמר למזכיר הממשלה כי אנו צודקים. זה כמובן לא מספק אותנו ואנו ממתינים לתשובתו כפי שסוכם בפגישה”.

יו”ר ועדת הכספים הוסיף איום מרומז: “אני מזכיר שוועדת הכספים צריכה לאשר את התקציב וזו תחנת ביניים חשובה” – תוך שהוא רומז לאפשרות של עיכוב התקציב, אם דרישות יהדות התורה  לא ייענו. “אני לא יושב שם סתם”, אמר.

כדי לפתור את המשבר, יו”ר ועדת הכספים משה גפני, וסגן השר אורי מקלב,  נפגשו הערב (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ’.

לאחר מכן דיווח השניים לחברי הסיעה על פגישתם.

לפי הודעת ‘דגל התורה’, סוכם כי תקצוב מוסדות הפטור ישווה לחובה החוקית כיום, בהתאם להסכמים הקואליציוניים.

“הצוותים ימשיכו לשבת על השלמת תקצוב גני הילדים ולגיבוש פתרון תיקצוב הישיבות קטנות, הסמינרים, הפיתוח החרדי והתחבורה הציבורית”.

בהודעה נאמר עוד: “המפלגה תעקוב ותלווה את הדיונים במטרה לממש את ההסכם המלא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות