“דיר באלק”: עליות מחירים לפני פסח? ברקת מזהיר את הקמעונאים

חרדים 10
|
י"ב אדר התשפ"ג / 05.03.2023 16:55
שר הכלכלה גילה בישיבת הממשלה כי במשרדו צופים גל עליית מחירים לקראת פסח: “ש מי שרוצה בחסות האירועים להעלות מחירים” • התלונן: “במקום שמשרדי הממשלה יסייעו לי בהורדת יוקר המחיה, הם רק מפריעים וחוסמים” • נתניהו: “לבדוק מי הפקידים שמפריעים”

שר הכלכלה ניר ברקת התריע היום (ראשון) בישיבת הממשלה על עליית מחירים לקראת חג הפסח.

“אנחנו צופים גל עליית מחירים לקראת פסח”, אמר. “זימנתי אליי את כל הקמעונאים הגדולים במשק בימים הקרובים ואני הולך להגיד להם ‘דיר באלק, למי שינצל את ההזדמנות להעלות מחירים’. אנחנו נפעל נגדם. יש מי שרוצה בחסות האירועים להעלות מחירים בלי שישימו לב, בערב פסח להכביד על אזרחי ישראל”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב: “אין הצדקה לנצל את עליות המחירים לפני פסח”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הוסיף: “נפעל יחד למנוע את זה”.

ברקת המשיך: “יש לנו תוכנית במשרד הכלכלה שתפתח את השוק לייבוא חופשי ותכניס תחרות ורשתות בינלאומיות לפי מתווה שמה שטוב באירופה טוב בישראל. לצערי, ביותר מדי משרדים ופקידים מעמיסים עלינו בירוקרטיות בלתי סבירות. זה הזוי. במקום שמשרדי הממשלה יסייעו לי במהלך של הורדת יוקר המחיה, הם רק מפריעים וחוסמים. זה בלתי מתקבל על הדעת. ראש הממשלה, אנחנו חייבים לטפל בזה. זו הבטחת בחירות שלנו”.

נתניהו השיב: “זה חשוב מאוד, יש לך גיבוי ממני. אני מבקש ממנכ״ל משרד ראש הממשלה להיכנס לפרטים ולוודא מי הפקידים שמפריעים ומונעים כניסה של ייבוא חופשי”.