מה הסיבה לצנזור תמונת עמנואל מורנו הי”ד? תקשיבו לרמטכ”ל הלוי

גם 17 שנים אחרי מותו בסיום מלחמת לבנון השניה באזור בעלבכ בלבנון, אסור עדיין לחשוף את פניו של סא''ל עמנואל מורנו הי"ד • הלוי: "עמנואל היה סוג של מאלף חיות"
חרדים 10
י"ב אדר התשפ"ג / 05.03.2023 15:18

הרמטכ”ל הרצי הלוי, בוגר סיירת מטכ”ל, סיפר בפרק האחרון בסדרה ‘סיירת מטכ”ל’  מדוע למרות שחלפו  17 שנים מאז מותו  במלחמת לבנון השנייה בשנת 2006, אסור עדיין לחשוף את תמונתו של סגן אלוף עמנואל מורנו הי”ד.

מורנו, שירת כקצין בסיירת מטכ”ל ובשב”כ, נהרג בסיום מלחמת לבנון השניה באזור בעלבכ בלבנון. מורנו הוא החייל היחיד בצה”ל שתמונתו אסורה בפרסום – גם לאחר מותו.

הלוי הסביר: “קיבלת עכשיו משימה ללכת לגן חיות. מה לעשות?  גן החיות הזה נמצא בארץ אויב ואתה צריך לגזור ציפורניים לאריה. צריך להגיע, לחצות גבול, להגיע לגן החיות, לעבור את הגדר של גן החיות, להתמודד עם השומרים, ובסוף, זה שמגיע עם החלוק הלבן והוא יודע לגזור לאריה את הציפורניים… עמנואל היה סוג של מאלף חיות כזה”.

נפתלי בנט סיפר בראיון שהעניק החודש לחנוך דאום על הסיבה שבגללה עד היום אסור לפרסם תמונה של חברו, מורנו הי”ד:  “כי האויב יכול לעשות הנדסה לאחור, ולהגיד ‘אה, אני ראיתי אותו במקום כזה וכזה’ ואז בדיעבד לפגוע באינטרסים ביטחוניים של ישראל”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות