“כשאותי זרקו למזבלה במריצה, אף אחד פה באולפן לא התקומם” • צפו

מתן חודורוב, אורלי בר-לב, ושרי רוט דנו ב'איזור בחירה' בהגשת רביב דרוקר על סמוטריץ' ואמירתו "למחוק את חווארה" • רוט: "הצביעות מרתיחה אותי. כשאותי זרקו למזבלה אף אחד לא התקומם" • דרוקר: "אבל אי אפשר בכל דבר להגיד, גם החרדים..." • רוט: "למה, כי החרדים זה ג'וקים?"
חרדים 10
י"ב אדר התשפ"ג / 04.03.2023 22:45

דרוקר: הפוליטיקאי המסתמן כפוליטיקאי הכי מזגזג שאני הכרתי הרבה מאד שנים – קוראים לו ‘בצלאל סמוטריץ’. בואו תראו איך הוא משנה את דעתו לגבי דברים מאד משמעותיים. (סמוטריץ בישיבת סיעה: “ידוע שאביגדור ליברמן הוא סוכן כאוס, איש שלא מפסיק להפיץ רעל”, מצד שני, בטקס הכניסה שלו למשרד האוצר הוא אומר: “שר האוצר ליברמן היה שר אוצר טוב, שבמקרו-כלכלה באמת הכניס את הידיים לכמה וכמה סוגיות באומץ”. ואז, בהקשר של עומר בר לב, בנאום במליאה: “מי הפך את המטורלל הזה, עומר בר-לב ואחרים משוליים סהרוריים, הזויים, בשולי השמאל הקיצוני, לשר לביטחון פנים, לשותף בכיר בממשלה?” ואז, ב’פגוש את העיתונות’: “עומר, אני חושב שעם ישראל כולו חייב לך תודה ענקית-ענקית-ענקית”).

השבוע, בראיון עם מתן חודורוב שואל חודורוב את סמוטריץ’: “למה עשית לייק לציוץ של פעיל ימין, דוידי בן ציון, שכתב בטויטר אחרי הפיגוע הרצחני, את הכפר חווארה צריך למחוק היום’?

סמוטריץ בתגובה השיב לו: “כי אני חושב שאת הכפר חווארה צריך למחוק, אני חושב שמדינת ישראל צריכה לעשות את זה, זאת אומרת, חס וחלילה לא אנשים פרטיים”.

דרוקר: ומיד אחרי זה בטויטר, אם למישהו יש בעיית הבנת הנשמע, הוא צייץ כך: “למען הסר ספק, בדברי לא התכוונתי למחוק את הכפר חווארה אלא רק לפעול באופן ממוקד נגד המחבלים ותומכי הטרור בתוכו ולגבות מהם מחיר כבד כדי להשיב את הביטחון לתושבי האזור”.

מתן חודורוב, אתה היית איתו בפאנל, אתה הכנסת אותו לבוץ הזה…

חודורוב: לא הכנסתי אותו לבוץ, אני ניהלתי איתו שיחה של כמעט 50 דקות שהיתה ברמה אינטלקטואלית סופר גבוהה, עם התייחסויות שלו לעניינים כלכליים, נושאים ששרי אוצר קודמים לא ידעו לעסוק בהם. ואני הגעתי מזמן למסקנה, מאז שהתחלתי לסקר אותו כשר אוצר, הרי לא הכרתי אותו קודם – שיש שני סמוטריץ’: יש את סמוטריץ’, שיודע להיכנס לפרטים, שמקבל החלטות על בסיס מקצועי, שמתעניין באמת בתחום שעליו הוא אמון ורואים את זה באוצר גם בפידבקים שהוא מקבל מצד פקידים בכירים במשרד שלא זוכרים מהירות כזו של לימוד החומר. מצד שני יש את סמוטריץ’ הקיצוני, הלאומן, איש הימין העמוק, עם התבטאויות גזעניות לא פעם ולא פעמיים, מצעדי בהמות, סיפורי מעצרים בשב”כ.

דרוקר: אני אכניס לך גם איזו תובנה שיש לי משיחות עם אנשים באוצר וכו’. הוא לומד חומר פנטסטי הוא משנן חומר, אבל הוא משנה את דעתו כמו שבשבת ולפי האחרון שבא אליו לחדר.

חודורוב: למשל ראית איך התקפל בסוגיית הפירוק של המונופולים. אבל כשאתה משנה את דעתך בסוגיות כלכליות כתוצאה מלימוד החומר וכו’ זה סביר, אבל כשאתה משנה את ההתבטאויות שלך היסודיות לגבי פוליטיקאים שאתה מכיר שנים מתוך הכנסת, השר שהיה הכי גרוע הוא היום השר הכי טוב, והכפר שאתמול קראת למחוק אותו היום הוציאו את דבריך מהקשרם ולא קראת למחוק אותו, זה כבר זיגזג של פוליטיקאי שלחלוטין מתנהל בחוסר מקצועיות.

גליקמן: אני לא רואה סיבה חוץ מזה שבטוח מישהו דיבר איתו ואמר לו שמדובר בפשעי מלחמה.

אורלי בר לב: הבעיה פה היא לא רק הזיגזוג. הבעיה פה היא שהוא הרגיש מספיק בנוח כדי לומר משהו שהוא באמת פשע מלחמה. ואני חייבת להגיד, אנחנו חייבים להתרכז בנקודה הזאת, זה בלתי נתפס, ועוד במדינת העם היהודי.

גליקמן: שר בקבינט!

שרי רוט: רביב, פשוט הצביעות מרתיחה אותי. כשאותי זרקו למזבלה, במריצה, אף אחד פה לא התקומם על זה באולפן.

אורלי בר לב: מי זרק אותך?

שרי: ליברמן אמר “לזרוק את החרדים במריצה למזבלה”, ואני חרדית, את בטח רואה עלי. ואני לא חשבתי לרגע שהוא באמת התכוון לזה פיזית.

דרוקר: אבל אי אפשר בכל דבר להגיד, גם החרדים…

שרי: למה, כי החרדים זה ג’וקים?

דרוקר: חס וחלילה. הנה אנחנו מזדעזעים. אבל יש לי שאלה: האם שר אוצר של מדינת ישראל צריך להגיד שמדינה צריכה למחוק את הכפר חווארה?

שרי: אני גם לא בעד ששר אוצר יגיד שצריכים לזרוק את החרדים למזבלה. אלא מה? הם אומרים את הדברים שלהם והם לא חושבים איך זה יתפרש והם אומרים את זה כלאחר יד, או כמו שליברמן אמר לי, בתוכנית סאטירה…וכמו שפינדרוס אמר: נקח D9 ונעלה על בית המשפט. הוא לא באמת התכוון ואתה מכיר את פינדרוס הוא מתארח פה הרבה. הם אומרים…

דרוקר: זה צחוקים…

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות