חתן פרס נובל על החרדים: “יושבים על העטינים וחולבים המדינה”

פרופ' דן שכטמן, זוכה פרס נובל: "ישראל בגלל הדמוגרפיה הולכת בכיוון לא טוב. ברוכי ילדים הולכים ומתרבים. ואלה אנשים שנגד השכלה ונגד עבודה" • "בעתיד אי אפשר יהיה להקים קואליציה בלי חרדים. עכשיו עוד אפשר לתקן" • "אני מפחד פחד מוות מהחרדים, לוקחים את המדינה שלנו"
חרדים 10
י"א אדר התשפ"ג / 04.03.2023 19:52

זוכה פרס נובל בכימיה, פרופ’ דן שכטמן, השתלח היום (שבת) באירוע ‘שבת תרבות’ בבאר שבע בחריפות בציבור החרדי .

לפי דיווח ב’מעריב’, המנחה ליאור קינן שאלה  את הפרופ’ מהו האתגר הגדול ביותר של המדינה בימים אלה – והוא השיב: “האתגר הגדול הוא הדמוגרפיה. מדינת ישראל הולכת בכיוון לא טוב ואני רוצה לצורך העניין להשוות את מדינת ישראל למדינה החשוכה איראן. איראן הולכת בכיוון הנכון. השלטון של האייטולות, השלטון הרצחני הזה, יעבור מן העולם. אז איראן תהיה חופשית, דמוקרטית אני מקווה, ומשגשגת – ואני אגיד מדוע.

“ישראל בגלל הדמוגרפיה הולכת בכיוון לא טוב. אנחנו דמוקרטיה. הזרם האנושי שמתרבה במהירות, ברוכי ילדים בעזרת ה’, הולכים ומתרבים. ואלה אנשים שהם נגד חינוך, נגד השכלה, נגד עבודה – ויושבים על העטינים וחולבים את מדינת ישראל”

קינן שאלה, בתגובה לדבריו, האם הוא אינו מכליל ציבור שלם?

פרופ’ שטכמן: “אני לא מכיר עוד דת שאוסרת על השכלה. תפתחו את התנ”ך, בראשית פרק ב’, מפרי עץ הדעת, טוב או רע, אסור לאכול. השכלה זה אסור מדאורייתא, לא בדברים פרק טז’ – בבראשית פרק ב’. חכמי ישראל, בירושלים ובערים אחרות, מה הם אומרים לצעירים? תלמדו גמרא, משניות, דברי קודש. מה אומרים האייטולות לאיראנים? לא אומרים להם ללמוד קוראן, אומרים להם ללמוד הנדסה.

“למה זה גורם? את יודעת כמה מהנדסים בוגרים בישראל כל שנה? פחות מ-7,000 בכל האוניברסיטאות והמכללות. כמה מהנדסים בוגרים באיראן כל שנה? קרוב לרבע מיליון. האם יש גם נשים מהנדסות באיראן? 70% מהמהנדסים באיראן הן מהנדסות שבוגרות כל שנה. מי מתקדם בעולם?”

לפי הדיווח ב’מעריב’, בהמשך הסביר הפרופ’ כי ראש הממשלה טעה בהבטחתו להעניק תקצוב מלא למגזר החרדי – ללא התחייבות ללימודי ליבה. “זו טעות מתבקשת. הסברתי מהתחלה – הדמוגרפיה שלנו הולכת בכיוון לא נכון ולא טוב, ואנחנו כדמוקרטיה נלך ונתדרדר. בעתיד אי אפשר יהיה להקים קואליציה בלי חרדים. עכשיו עוד אפשר לתקן, אני מקווה שהפוליטיקאים החכמים שיושבים בירושלים, בעזרת ה’ יתברך שמו, יצליחו להתגבר על התקלה הזאת. אולי מישהו עם שכל יקום שם.

“אני מזלזל בחרדים? אני מפחד מהם”, אמר שכטמן. “אם הייתי מזלזל לא הייתי מדבר עליהם. אני מפחד פחת מוות מהחרדים. הם לוקחים את המדינה שלנו, הם אנטי-ציוניים”.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נצחון החרדים על המתיוונים
    05/03/2023 01:18
    תמר
  1. הקב”ה מסובב ומסובב את המציאות,
    אבל הפעם אנחנו למעלה! אנחנו המנצחים!
    שנים רבות, השמאל היה למעלה, ועכשיו תורנו לנצח – נצחון לנצח, לעד!
    והם יובסו לעד! סופו של השקר ליפול, ועכשיו הוא נופל מול עיננו!
    יחי הקב”ה, יחי עם ישראל ההולכים בדרכיו!
    כל מה שקורה עכשיו – זה הקב”ה מכין את הקרקע למשיח שיבוא
    לגאלנו במהרה, שיהיה לו יותר קל לכבוש את המציאות.

  2. ניבצרות
    05/03/2023 03:40
    רונרון
  3. לחוקק את החוק פיסקת היתגברות זה נגד חוק הניבצרותד

  4. פחד
    05/03/2023 05:04
    רחלי
  5. שיקח כדורים אולי לא יפחד

  6. פחד
    05/03/2023 05:06
    רחלי
  7. לא כתבתי שום תגובה יתכן ואתם לא רוצים להכניס את התגובה שאמרתי שיקח כדורים

  8. אנטישמיות
    05/03/2023 05:33
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  9. הפרופ’ מפחיד את עצמו

  10. הרבי
    05/03/2023 07:27
    נועם בן ישראל
  11. הרבי מלובביץ’ מנהיג היהודים

  12. שכטמן
    08/03/2023 02:24
    רחלי
  13. השכל של שכטמן מתקופת האבן לחרדים יש השכלה והם יוצאים לעבודה ומרויחים בהתאם יש לו מימה לפחד זה שהוא חתן פרס נובל לא עושה אותו יותר חכם האמת תצא לאור ושכטמן שיחליף את השם הגלותי שלו לשוחט יותר מתאים.