פתרון למשבר עם פרוש? זו ‘הצעת מחליטים’ שתעלה בראשון בממשלה

ראש הממשלה יביא לאישור הממשלה הצעה מיוחדת, לפיה הסמכויות של ניהול ההילולה במירון השנה יעברו לשר ירושלים ומסורת ישראל
אריה ריבקינד
י' אדר התשפ"ג / 03.03.2023 14:13

המשבר עם השר מאיר פרוש קרוב לפתרון? ראש הממשלה בנימין נתניהו יביא לישיבת הממשלה ביום ראשון ‘הצעת מחליטים מיוחדת’, לפיה הסמכויות של ההילולה במירון השנה יעברו לשר מאיר פרוש.

זאת לאחר המשבר החריף שפרץ השבוע, במהלכו  שר ירושלים ומסורת ישראל התפטר,  במכתב ששלח לראש הממשלה – מתפקידו כשר האחראי על הילולת הרשב”י  במירון.

שר הלין במכתב על פיצולי הסמכויות בהפקת האירוע, ניסיונות להכשלת הפרויקטור, לדבריו, וחוסר היענות לצרכים הדחופים לקראת ההילולא הקרובה.

מדובר בריב סמכויות מול ‘המרכז למקומות הקדושים’ והמשרד לשירותי דת של ש”ס, הנוטלים לעצמם, לדברי פרוש, סמכויות שלא כדין.

פרוש כתב במכתבו לנתניהו, כי ההסכם עם חברת ההפקה של האירוע נחתם על ידי המרכז למקומות הקדושים, ללא שום עדכון או תיאום עמו, על אף שבאותה תקופה היה ידוע כי האחריות על האירוע תהיה בידיו. “מלבד העובדה שמנסים לכפות עליי לקבל מפיק שנבחר ללא ידיעתי, נוסף כעת אבסורד נוסף בהודעה שניתנה לנו שאינה משתמעת לשתי פנים, לפיה המפיק וכלל ההתקשרויות יהיו כפופים למרכז למקומות הקדושים ולא אלי כשר הממונה על אירועי הילולת מירון”, ציין השר.

הוא הוסיף: “במצב דברים שכזה, שבו מוטלת עליי אחריות ללא סמכויות, ושבו הסמכויות מפוצלות ביני לבין המרכז הארצי למקומות הקדושים ולמשרד לשירותי דת, מובן כי לא אוכל למלא את תפקידי ולממש את האחריות שהפקידה בידיי הממשלה”.

כמו כן, הבהיר: “הדבר אינו עולה בקנה אחד עם המלצות הביניים של ועדת החקירה, שלפיהן על הממשלה למנות שר אחראי אחד על ניהול, ארגון והפקת ההילולה – דבר המנוגד להסכם הקואליציוני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות