גפני לבש את חליפת האיומים: “לא יושב סתם בוועדת הכספים”

על רקע הטענות שנתניהו מפר את ההסכם הקואליציוני: יו"ר ועדת הכספים רומז כי יעכב את אישור תקציב המדינה, אם הדרישות של יהדות התורה לא ייענו • "אני מזכיר שוועדת הכספים צריכה לאשר את התקציב - וזו תחנת ביניים חשובה" • גילה: "נתניהו אמר למזכיר הממשלה כי אנו צודקים"
אריה ריבקינד
י' אדר התשפ"ג / 03.03.2023 11:11

יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני אמר בשיחה עם אריה זיסמן  ב’יתד נאמן’, ביטאון דגל התורה, כי יסכל את העברת התקציב במידה והממשלה לא תכבד את ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם יהדות התורה.

“מה היה בפגישה עמו בנושא, אני מתעניין לגבי פגישתם של הרב גפני והרב מקלב עם נתניהו השבוע”, כותב זיסמן.

גפני השיב: “הוא בהחלט  הבין את העניין  ואף אמר למזכיר הממשלה כי אנו צודקים. זה כמובן לא מספק אותנו ואנו ממתינים לתשובתו כפי שסוכם בפגישה”.

יו”ר ועדת הכספים הוסיף איום מרומז: “אני מזכיר שוועדת הכספים צריכה לאשר את התקציב וזו תחנת ביניים חשובה”, כשהוא רומז לאפשרות של עיכוב התקציב אם דרישות יהדות התורה  לא ייענו “אני לא יושב שם סתם”.

מוקדם יותר השבוע גורמים ביהדות התורה איימו על ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יחרימו את דיון ’40 חתימות’  על הרפורמה המשפטית, בגלל מה שכינו “אי כיבוד הסכמים קואליציוניים סביב התקציב”. בהמשך הצביעה יהדות התורה בדיון, לאחר הבטחה כי ידונו על דרישותיה.

בפגישה שקיימו גפני ומקלב  עם ראש המשלה, שיחה שהוגדרה “מתוחה”,  הלינו בפניו השניים כי מודרו מחלק מהדיונים על התקציב, לא היו חלק מההסכמות, ושההבטחות שניתנו להם בנוגע לחינוך והתשתיות במגזר החרדי לא כובדו.

בנוסף, הציגו בפני נתניהו דרישה לתוספת תקציבית לחינוך החרדי –  בנוסף לזו שכבר ניתנה, וכן תקציב לתחבורה הציבורית במגזר החרדי, תחום הנמצא תחת אחריותו של מקלב.

במהלך הפגישה הבהירו השניים לנתניהו כי אם לא יכבד את ההסכמים הקואלציוניים, “לא תהיה לו ממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות