אחרי הפוליו שהתגלה בצפת: שלושה ילדים נוספים נדבקו בנגיף

לאחר שילדה בת 8 מצפת אובחנה עם נגיף הפוליו, וסובלת משיתוק - שלושה ילדים אחרים שבאו עמה במגע, הובחנו גם הם כחיוביים • שניים מתוכם לא היו מחוסנים בחיסוני שגרה. אחד מחוסן בחיסוני שגרה • נכון לעכשיו הם טרם זוהו עם תסמינים קליניים • רבני צפת להורים: גשו לחסן
חרדים 10
ט' אדר התשפ"ג / 02.03.2023 21:04

לאחר שילדה בת 8 מצפת, שלא חוסנה במסגרת חיסוני השגרה, אובחנה בתחילת השבוע עם נגיף הפוליו, וסובלת משיתוק – שלושה ילדים אחרים שבאו איתה במגע, אובחנו גם הם כחיוביים.

נכון לעכשיו, שלושת הילדים טרם זוהו עם תסמינים קליניים.

שניים מתוכם לא היו מחוסנים בחיסוני שגרה. אחד מחוסן בחיסוני שגרה.

לאחר שהתברר כי הילדה נדבקה, במהלך השבוע ביצע מחוז צפון של משרד הבריאות חקירה אפידמיולוגית, במהלכה התברר כי שלושה ילדים נוספים שבאו במגע קרוב עם הילדה נמצאו חיוביים לנגיף הפוליו.

ביום שני השבוע דיווח משרד הבריאות, כי ילדה מצפת לא חוסנה מפני הנגיף, במסגרת חיסוני השגרה. הילדה הגיעה עם חולשת גפיים לבית החולים ולאחר בירור במעבדה הלאומית לנגיפים נמצאה הדגימה חיובית לנגיף הפוליו.

בתוך כך, רבני העיר צפת הזהירו כבר לפני שלושה שבועות את הקהילות שלהם כי הובאו לפניהם נתונים ובהם ממצאים חמורים המראים חשש כבד ביותר של התפרצות נגיף הפוליו. זאת עקב תוצאות דיגום שנלקחו מהביוב של צפת.

הרבנים ציינו כי ישנם כאלף ילדים שלא חוסנו כלל, והפצירו בהורים לגשת ולחסן את הילדים.

על פי נתוני משרד הבריאות, יש כיום בישראל מעל ל-15,000 ילדים שלא חוסנו מפני הנגיף – וישנה עדות להמשך קיום פוליו בביוב בישובים רבים ברחבי המדינה, במהלך החודשים האחרונים.

משרד הבריאות מזכיר, כי הדרך העיקרית להגן על הילדים מפני שיתוק היא באמצעות חיסון פוליו מומת. כדי למנוע העברה של הנגיף יש חשיבות לשמור על היגיינת ידיים.

במשרד הבריאות אומרים: “פוליו הינו נגיף שגורם לשיתוק ילדים, שמוגר ממדינות רבות בעולם בזכות חיסונים יעילים ובטוחים המוכרים עשרות שנים. אף ילד במדינת ישראל בשנת 2023 לא צריך לסבול משיתוק ילדים. ילד מחוסן הוא ילד מוגן”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות