“את מדברת מדם לבך”: נתניהו ניחם בבית משפחת יניב ובירך את האח

ראש הממשלה נתניהו ושרה רעייתו הגיע לנחם בבית משפחת יניב בהר ברכה: "אם הם רק היו יכולים הם היו רוצחים את כולנו, עד האחרון, הם רוצים לעקור אותנו מהמולדת שלנו" • האב: "כשהוצאת את הספר - הלל דבר ראשון קנה את הספר, הוא אהב אותך"
אריה ריבקינד
ט' אדר התשפ"ג / 02.03.2023 13:59

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע בצהריים (חמישי) לנחם את משפחת יניב, ששכלה את שני בניה הלל ויגל הי”ד בפיגוע ירי בכפר חווארה.

ראש הממשלה שמע מההורים והמשפחה על  יגל והלל הי”ד – שנרצחו בעת שהיו בדרכם לישיבות ההסדר בקריית שמונה ובגבעת אולגה.

נתניהו דיבר עם בני המשפחה האבלה והוריהם אסתר והרב שלום, ושמע על אהבת הארץ והאדם של הבנים הי”ד. האחות רחל סיפרה על נסיעתם האחרונה.

ראש הממשלה אמר לאסתר: “את מדברת מדם לבך, ארץ ישראל נקנת ביסורים, אין ייסורים גדולים מזה”.

נתניהו הוסיף: ”הרצח המתועב הזה, אם הם רק היו יכולים הם היו רוצחים את כולנו, עד האחרון, הם רוצים לעקור אותנו מהמולדת שלנו, צריך להעמיק את השורשים שלנו, את ההתיישבות שלנו, ובסוף זה הקרב שבו ננצח. אנחנו ננצח.

”תראו מה היה כאן לפני 50 שנה ומה יש לנו כאן היום. מה שאתם עברתם בגוש קטיף, העקירה הזו לא תחזור, ההפך – לבנות”.

האב ביקש מראש הממשלה להמשיך בעשיה למען השומרון: “אנחנו צריכים את הניחום והתמיכה שלך בהר ברכה, בשומרון, אנחנו צריכים אותך בעשיה, אם יש משהו שינחם אותנו זה שהבנים שלנו לא נפלו סתם, זה לראות שבאמת ארץ ישראל הולכת ונבנית, שבעזרת השם אנחנו עוד נקום מהשבר, ונרקוד בשמחות של הילדים. כשאתה הוצאת את הספר – הלל דבר ראשון קנה את הספר, הוא אהב אותך. אני שמח שלפחות הם שומרים אחד על השני שם למעלה”.

האם אסתי אמרה לראש הממשלה: “הם היו ילדים מאד מיוחדים, הקב”ה לקח אותם, הם מיוחדים גם בצבא גם בחסד גם בתורה, זה הכח של היישוב פה, זה כל כך מיוחד, זה בית גידולם פה. אני יודעת שאני לא יודעת מה מחכה לי”.

האחות רחל ביקשה מנתניהו לפעול בנושא הביטחון: “אני אגור פה ונמשיך לגור פה, לא משנה מה, זו הארץ שלי, זו המדינה שלי, סבא וסבתא שלי נלחמו פה, ונמשיך לנסוע פה, אנחנו רק מבקשים לנסוע פה בביטחון. זרקו עלי 3 פעמים אבנים בחודש. אי אפשר להמשיך ככה, למה יש כל הרבה משפחות נפגעי טרור, חייבים לעשות כאן משהו, יש כאן אוכלוסיה מדהימה, שנוסעת כאן יום יום, עוברים את חווארה, ונמשיך לעבור כי זה הכביש שלי, זו הארץ שלי, אבל חייבים הרתעה, אני צועקת מדם לבי, אי אפשר לתת למציאות הזו להימשך. אי אפשר להכיל, זה לא נתפס, זה דם של אחים של כל עם ישראל”.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן: “כל ההתיישבות בשומרון מתחזקים בשבוע הקשה הזה משני דברים, מהמשפחה המדהימה הזו, שרק מעניין אותה להפיץ אור ולעשות טוב. הדבר השני, חשוב לי להגיד את זה פה גם לך וגם לרעייתך, אתם הולכים נכון בנושא ההתיישבות, וזה חשוב בשם כל תושבי השומרון יחד עם המשפחה היקרה פה, נאסוף יחד את השברים ויחד אתכם נחזק את הר ברכה ונקים פה מקום גדול, עירוני – ונגיע למיליון תושבים בשומרון. אני מודה לכם שהגעתם לכאן, ונגרום כמו שאמרת שעם ישראל ינצח בבניה, יחד אתכם בבניה ובביטחון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות